رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور

داعش، نماد بدفهمی و جهل نسبت به آموزه های دین اسلام است

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۳:۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۸۰۰۹۳
داعش، نماد بدفهمی و جهل نسبت به آموزه های دین اسلام است
حجت الاسلام ابوالحسن نواب :داعش، نماد بدفهمی و جهل نسبت به آموزه های دین مبین اسلام است که باید در مقابل این نوع تفکر ایستاد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور گفت: داعش، نماد بدفهمی و جهل نسبت به آموزه های دین مبین اسلام است که باید در مقابل این نوع تفکر ایستاد.

به گزارش برنا،حجت الاسلام ابوالحسن نواب در آیین افتتاح مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان غربی در دانشگاه ارومیه افزود: در جامعه اسلامی، شیعه و سنی اعضای یک خانواده به شمار می روند ولی دشمنان همواره سعی داشته اند که در بین این پیروان این 2 مذهب، نفاق و تفرقه ایجاد کنند و برای این کار دست به هر اقدام زشتی زده اند.

وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام، اهانت به مقدسات و باورهای دیگران حرام و تخلف آشکار است و بر اساس آموزه های این دین مبین، همواره باید در کنار توجه به ارزش ها و باورهای خود، به اعتقادات سایر ادیان و مذاهب نیز احترام گذاشت.

وی اظهار کرد: تقویت همگرایی و همدلی ملی از جمله عوامل خنثی شدن حربه های دشمنان در ایجاد تفرقه بین مسلمانان و پیروان ادیان، مذاهب و اقوام مختلف در کشورمان است که باید برای این امر همه ما تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور ادامه داد: در این راستا، روحانیان، علما و فرهیختگان جامعه اسلامی نقش بسزایی دارند و می توانند با رفتار و کردار خود، زمینه برقراری صلح و آرامش را در جامعه اسلامی فراهم کنند.

رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم به همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و اقوام مختلف در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این استان، رنگین کمان اقوام و ادیان بوده و همه مردم استان سالیان سال است که در کمال صلح و صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز