عضو مجلس خبرگان رهبری

رسانه ها نسبت به مواضع انتخاباتی افراد حساس باشند

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۰:۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۱۹۵۵۷
رسانه ها نسبت به مواضع انتخاباتی افراد حساس باشند
مجتهد شبستری: رسیدگی به مشکلات جامعه آنهم با بیان واقعیت ها و بدور از تعصبات و رفتارهای جناحی حتما بایستی مد نظر رسانه های جامعه باشد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در نشست صمیمی با اصحاب رسانه نقل عینی اخبار و  اطلاعات را جز رسالت های اصلی خبرنگاران عنوان کرد و افزود: از این رو خبرنگاران نبایستی در بیان حوادث و وقایع از جاده عدالت و انصاف خارج شوند.

وی رسانه ها را به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسولان دانست و گفت: رسیدگی به مشکلات جامعه آنهم با بیان واقعیت ها و بدور از تعصبات و رفتارهای جناحی حتما بایستی مد نظر این قشر از جامعه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری نقش رسانه ها در استانی همچون آذربایجان غربی که متشکل از اقوام مختلف نیز می باشد بسیار حساس تلقی کرد و افزود: بگونه ای که با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و بالاخص انتخابات شورای اسلامی شهر گاها مشاهده می شود برخی ها می خواهند با بیان مباحث قومیت گرایی بر طبل تفرقه و اختلاف بکوبند.

وی تصریح کرد: بنابراین یکی از وظایف و رسالت های مهم رسانه های استان این است که قبل از انعکاس اخبار و رویدادها همه جوانب آن را بررسی کنند و با ایجاد وحدت و همدلی بین قومیت های مختلف استان بهانه ای به دست دشمنان ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین شبستری با تشریح حدود و اختیارات مجلس خبرگان رهبری به دو کمسیون مهم این مجلس اشاره کرد و گفت: کمیسیون های اصل 107 و اصل 109 که از مهمترین کمسیون های مجلس هستند وظیفه تحقیق و بررسى درباره همه موارد مربوط به شرایط و صفات رهبر، و افرادی که در مظان رهبرى قرار دارند را متحمل هستند و همینطور ارائه نتایج به دست آمده به هیات رئیسه براى استفاده و بررسى را انجام می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به دو انتخابات پیش رو اعم از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: اعضای مجلس خبرگان به دلیل جایگاهی که دارن نمی توانند به طرفداری از شخص خاص بپردازند اما می توانند با بیان ملاک های لازم شرایط را برای انتخاب افراد اصلح هموار نمایند.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که متاسفانه در بعضی از شهرستان ها اعضای شوراها افرادی ناصالح هستند که این افراد بایستی در انتخابات شورای اسلامی پیش رو رد صلاحیت شوند.

حجت الاسلام شبستری خاطرنشان کرد: بنابراین مسولان نیز توجه داشته باشند که هر عملی که باعث تضعیف نظام و خدشه به وحدت ملی شود از راه مجاری قانونی با آن برخورد نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کم کم به روزهای پایانی دولت یازدهم نیز نزدیک می شویم افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور متاسفانه بعضی ها فقط به شعار اکتفا کردند و تازه بعد از گذشت مدتها از عمر این دولت به بیان مشکلات کشور پرداختند.

وی تصریح کرد: در حالی که آنها با وعده حل مشکلات کشور آنهم در 100 روز اعتماد مردم را جلب کرده بودند.

حجت الاسلام شبستری اظهار داشت: حتی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات مردم باید در داخل کشور حل شود و راهکار آن نیز تکیه بر توان نیروهای داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است ولی آنها این موضوع را به مجامع بین المللی کشاندند و مدعی شدند که با برجام می توانند مشکلات کشور حل نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بنابراین مردم منتظر گزارش و اقدامات عملی دولت در راستای عمل به وعده ها و همینطور تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا زن میتواند عضو مجلس خبرگان رهبری شود نیز افزود: بله اگر خانمی باشد که واجد شرایط بوده و از نظر قانونی منعی نداشته باشد می تواند با شرکت در انتخابات و کسب آرا به مجلس خبرگان رهبری راه یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز