مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

یکصد مقاله در سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو شرکت دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۱:۲۷:۴۲
کد خبر: ۶۴۹۱۰۳
یکصد مقاله در سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو شرکت دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ت تاکنون یکصد مقاله از ۱۰ استان کشور در سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو شرکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو، گفت: این سمینار در (27 آذر) از ساعت 8 صبح تا عصر همان روز برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: مدیریت ارتباط جمعی و همبستگی اجتماعی، رسانه ها، اقوام، ادیان و قدرت نرم، همدلی و همزبانی در حوزه ادیان محورهای سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو بوده و تاکنون یکصد مقاله از 10 استان کشور در این سمینار شرکت کرده اند.

وی با اشاره به این که استانی که با سه کشور هم مرز باشد، دارای موقعیت حساسی است، تصریح کرد: همچنین این استان دارای تنوع دینی، قومی و مذهبی است.

کریمی بیان کرد:  کشور انگلیس برای فروپاشی کشورهای قومی دارای برنامه های اصولی است که ایران نیز جز برنامه های آنان به شمار می رود؛ اما گفتنی است که ایران و آذربایجان غربی جز امن ترین مناطق بوده و این به برکت وجود نیروهای نظامی و امنیتی است.

وی با بیان این که برای حفظ اقوام و ادیان، مرکز مطالعات اقوام و ادیان در دانشگاه ارومیه ایجاد شده و چنین مراکزی به افزایش تعاملات کمک می کند، تصریح کرد: سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو به بهانه روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری برگزار می شود.

این مسئول اظهار کرد: تعایش به منزله معاشرت و نوع زیست مطرح بوده و اساتیدی از جمله حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی و  دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت از جمله سخنرانان این سمنار خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان چهار محور مهندسی، فرهنگی، اقوام و ادیان این سمینار گفت: مدیریت ارتباط جمعی و همبستگی اجتماعی، رسانه ها، اقوام، ادیان و قدرت نرم، همدلی و همزبانی در حوزه ادیان محورهای مذکور سمینار بوده و تاکنون یکصد مقاله از 10 استان کشور به دست ما رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز