جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۹:۰۲:۵۹
کد خبر: ۶۸۱۴۶۴
مرداد ۹۷ نمایشگاه بین المللی و جشنواره ملی گردشگری برگزار می شود که از اکنون کمیته های اجرایی و ستاد هماهنگی این برنامه ها تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون در حوزه صنایع دستی، 600 نفر آموزش و یکصد و 80 نفر از آموزش اشتغال در حوزه صنایع دستی بهره مند شده اند.

وی با بیان این که برنامه های خوبی در مرداد ماه سال 97 اجرا خواهد شد افزود: مرداد ۹۷ نمایشگاه بین المللی و جشنواره ملی گردشگری برگزار می شود که از اکنون کمیته های اجرایی و ستاد هماهنگی این برنامه ها تشکیل شده است.

جباری ادامه داد: حفاظت از سیانت ابنیه تاریخ ملی یکی از مهم ترین وظایف میراث فرهنگی بوده و گفتنی است ۱۱ موزه باستان شناسی و مردم‌شناسی برای گردشگران نوروزی آماده می شود.

وی با اشاره به این که آذربایجان غربی در حفاظت از بافت تاریخی جز استان هایی است که ۴ شهر تاریخی مصور را دارد تصریح کرد: خوی، تکاب، ماکو و ارومیه از جمله این شهرها است؛ همچنین 20 عنوان موزه جدید برای نوروز در دست مطالعه است.

این مسئول بیان کرد: هزار تخت اقامتی باید به واحدهای اقامتی استان اضافه شود، همچنین برای جذب گردشگر در استان تنها وجود آثار تاریخی و باستانی کافی نیست و لزوم توسعه بقیه اماکن در سطح شهرستان ها، مراکز تفریحی، گردشگری، شهربازی برای ایجاد انگیزه در گردشگران ضروری است.

جباری با بیان این که با این اقدام می توان تعداد گردشگران را در آذربایجان غربی افزایش داد اظهار کرد: حجم ‌سرمایه گذاری که در حوزه گردشگری در حال انجام است ده هزار میلیارد ریال است و 5 طرح از صندوق توسعه ملی با ۵۸۵ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر از جمله اقدامات مورد بیان دیگر است.

وی عنوان کرد: ایجاد فضای بوم گردی برای گردشگران، یکی از مهم ترین مسئله هایی است که می تواند در جلب توریسم تاثیرگذار باشد؛ افرادی که توانایی یجاد چنین فضاهایی را دارند می توانند در مناطق مرزی از تسهیلات ۴ درصد، غیر مرزی ۶ درصد و در شهرها از تسهیلات 10 درصد استفاده نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: میزان اعتبار مصوب شده برای زیرساخت های گردشگری ۲۳۵ میلیارد ریال بوده که از این اعتبار بخشی تخصیص پیدا کرده است، برای استان های مرزی نیز برای نخستین بار اعتباری جداگانه اختصاص یافت که سهم آذربایجان غربی 120 میلیارد تومان بوده است.

جباری در ادامه به اقامت یک میلیون و 27 هزار نفر در مراکز اقامتی در ده ماهه سال جاری اشاره کرده و افزود:همچنین در این مدت سه ملیون و 480 هزار نفر گردشگر در پایانه های مرزی تردد داشته اند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز