۳۲ هزار هکتار از مزارع شاهین دژ به کشت گندم اختصاص یافت

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۴:۳۵:۰۶
کد خبر: ۷۸۶۱۶۳
۳۲ هزار هکتار از مزارع شاهین دژ به کشت گندم اختصاص یافت
مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ گفت: امسال ۳۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی این شهرستان به کشت گندم پاییزه اختصاص یافت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سعید خدایی  با اشاره به ارقام گندم مورد استفاده کشاورزان این شهرستان، اضافه کرد: ۲۷۵۰۰  هکتار از این مقدار به صورت دیم و ۴۵۰۰ هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

 خدایی افزود: گندمکاران شاهین دژی در اراضی آبی از ارقام میهن وپیشگام و در مزارع دیم از ارقام سرداری، باران، اوحدی، هما و آذر ۲ که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ در خصوص دیگر محصولات پاییزی نیز بیان کرد: امسال ۱۳۵۰هکتار از اراضی زراعی به کشت جو دیم و آبی اختصاص پیدا کرده است.

خدایی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا نیز در شاهین دژ کشت شده است، ادامه داد: کشت پاییزه غلات در شاهین دژ از ۱۵ شهریورماه شروع می شود و تا پایان آبان ماه ادامه می یابد و در این مدت کشاورزان با استفاده از بذرهای مرغوب و بوجاری شده کشت محصول را به ۲ شیوه مکانیزه و سنتی انجام می دهند.

وی بیان کرد: کشت پاییزه سال زراعی جاری در این شهرستان به صورت مکانیزه ،با یکهزار و ۳۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات از جمله تراکتور و ردیف کار انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز