آرامون بیان کرد:

اختصاص ۳۴۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیا دریاچه ارومیه

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۸:۴۱:۱۹
کد خبر: ۸۷۲۱۰۷
اختصاص ۳۴۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیا دریاچه ارومیه
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ارومیه گفت:تا پایان سال دولت برای احیای دریاچه ارومیه ۳۴۶۵۰ میلیارد ریال اعتباراختصاص داده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی درچهاردهمین همایش ملّی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران که با حضور اساتید دانشگاهی و پژوهشگران داخلی در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد گفت: بحران کم آبی و خشک شدن دریاچه ارومیه یکی از نمونه‌های بارز تغییرات و دخالت‌های انسان در عرصه‌های طبیعی است که خسارت‌های جدی درعرصه‌های طبیعی و انسانی و محیطی را درپی دارد و دولت با اولویت قراردادن نجات این زیست بوم از سال ۹۳ برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه بیش از ۳۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بودجه در قالب پروژه‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص داده است.

وی افزود: از این میزان ۶۲۲۰ میلیارد ریال به طرح‌های بخش جهاد کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، ۵۴۹۰ میلیارد ریال در حوضه طرح‌های وزارت نیرو و پروژه‌های مدیریت و تامین منابع آب و ۹۵۰ میلیارد ریال نیز به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری و پروژه‌های تثبیت گرد وغباردر حوضه آبریز دریاچه ارومیه اختصاص داده است.

آرامون ادامه داد:امسال در سایه رحمت الهی و بارش‌های قابل توجهی که در ابتدای سال در حوضه آبریز دریاچه اتفاق افتاد خوشبختانه شرایط دریاچه ارومیه به وضعیت خوبی تغییر یافت و براساس آمار سطح تراز دریاچه ۱۸ تیرماه سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک متر افزایش دارد و وسعت آن نیز حجم آب ۷/۴ میلیارد مترمکعب آب به بیش از ۳۱۱۱ کیلومتر مربع رسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت مهندسی ارزش در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی گفت: آبخیزداری یکی از روش‌های اساسی مقابله با فرسایش خاک و کاهش رسوبات و افزایش عمر سد‌ها و مقابله با کم آبی و افزایش تولیدات است، اما در اجرای این پروژه‌های عمرانی بایستی مهندسی ارزش و همچنین قیمت تمام شده پروژه‌ها و تاثیرات آن مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد.

پیمان آرامون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مقابله با تصرفات غیرقانونی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی افزود: در استان با تشکیل کارگروه تخصصی اقدامات جدی برای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و ساخت وساز‌های غیرمجاز از جمله حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها آغاز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز