تندگویان:

توانمندی جوانان باعث ایجاد تحول در کشور می‌شود/ باید به جوانان اعتماد شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۱:۴۸:۴۹
کد خبر: ۸۸۸۵۱۰
توانمندی جوانان باعث ایجاد تحول در کشور می‌شود/ باید به جوانان اعتماد شود
آیین افتتاح دبیرخانه دائمی کارآفرینی اجتماعی جوانان کشور با حضور تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان،محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان سمن های کشوری برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، در ابتدا این همایش محمد حسین حسنی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی،گفت: این همایش با موضوع آموزش کارآفرینی به عنوان دغدغه و چالش اساسی کشور است و کارآفرینی برای رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری مثمرثمر است و باید از ظرفیت سمن ها و جوانان برای رونق کارآفرینی استفاده کنیم.

عبدلله چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با اشاره به نام گذاری سال 1398 توسط مقام معظم رهبری گفت: تلاش می کنیم جوانان همیشه در بطن ورزش باشند و برنامه ریزی ما رونق کسب و کار و نشاط در بین جوانان است.

فرزاد عبدی،دبیر اجرایی همایش ملی کارآفرینی‌اجتماعی با اشاره به حضور نمایندگان 29 استان کشور در این همایش افزود: این همایش در چهار مرحله از جمله چاپ کتاب تمام مقالات به عنوان مرحله اول، برگزاری همایش (امروز) و راه اندازی دبیرخانه کارآفرینی اجتماعی به عنوان مرحله دوم، و مرحله سوم و چهارم بعد از همایش آغاز و در نهایت نتایج مشخص خواهندشد.

در ادامه این جلسه محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رونق فضای کسب و کار در میان نسل جوان و استقلال خواهی آنان گفت: این همایش با هدف رشد کارآفرینی و حضور جوانان در عرصه کسب و کار است و امیدوارم جوانان در این عرصه رشد کنند و مستقل شدن جوانان برای ایجاد یک کسب و کار بسیار مهم و از اهداف همایش است.

تندگویان افزود: توجه به استان‌های دیگر‌ کشور و فعال کردن کارآفرینی در جای جای کشور اهمیت دارد و کارآفرینی اجتماعی رسالت اصلی تشکل‌ها و سمن‌ها است ، توسعه یافته ترین کشورها به سمت واگذاری کارها به مردم بالاخص تشکل‌ها و سمن‌ها حرکت کرده اند و دولت تنها وظیفه هماهنگی را برعهده دارد.

معاون امور جوانان گفت: محدودیت ها و تحریم های ظالمانه جوانان را به تکاپو انداخته و حوزه های استارتاپی که تا چندی پیش کسی از آن اطلاعی نداشت ، در حال حاضر فراگیر شده و جوانان در این حوزه خوب کار می کنند.

وی افزودی: در حوزه ورزش فکر نمی کنم وزیری به اندازه دکتر سلطانی فر فعال باشد ایشان در حوزه ساخت و ساز ها, زیر ساختها، امور فدراسیونها و ورزشکاران بسیار فعال است و کارهای بزرگی در حوزه ورزش با حضور دکتر سلطانی فر انجام شده است.

تندگویان گفت: از یک و نیم سال گذشته موضوع دبیرخانه های تخصصی را در کشور راه اندازی کردیم و حوزه کارافرینی را از استان گیلان شروع کردیم و تا امروز چندین برنامه و کارگاه آموزشی را در حوزه کارآفرینی با موضوعات مختلف برگزار کرده ایم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: تشکل‌ها نباید تنها کار داوطلبانه انجام دهند و باید از آنها در بخش‌های مختلف بکار گرفته شوند و در زمینه کارآفرینی سمن ها و تشکل ها، شبکه گردشگری جوانان ، بحث استارتاپ‌ها و ... راه اندازی شده است و برای پیشرفت و توسعه استان باید به جوانان اعتماد شود و نباید مانع تلاش آنها شد.

محمد مهدی تندگویان افزود: توانمندی جوانان باعث ایجاد تحول در استان ها و سپس‌در کشور می شود که این تحول باید در کل کشور ایجاد شود و انشالله شاهد خواهیم بود جوانان بر مسند مدیریت قرار بگیرند تا سنت شکنی شده و شاهد تحول شویم.

وی در پایان سخنان خود گفت: برای موضوع اختصاص محلی به  خانه جوانان از دکتر شهریاری استاندار آذربایجان غربی  تشکر می کنم که کمک بزرگی در این خصوص داشتند.

در پایان این جلسه از نشان رسمی دبیرخانه دائمی کارآفرینی اجتماعی جوانان کشور با حضور تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان سمن های کشوری رونمایی گردید.

کارآفرینی آغ

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز