۲ میلیون و ۵۸۳ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۸:۴۹:۲۲
کد خبر: ۹۲۷۳۸۵
۲ میلیون و ۵۸۳ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۹ درصد جمعیت استان شامل حدود ۲ میلیون و ۵۸۳ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،رضا نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۷۴ تعاونی در آذربایجان غربی فعال بوده و در بخش های مختلف از جمله تعاونی های مسکن، خدمات و مصرف در حال فعالیت است.

او اضافه کرد: بیشترین تعاونی های آذربایجان غربی با ۴۶۸ واحد و سهم ۲۶ درصدی در شهر ارومیه فعال است.

او بیان کرد: پس از ارومیه نیز شهرهای میاندوآب و مهاباد با ۳۸۳ و ۱۵۶ مورد به ترتیب سهم ۲۲ و ۹ درصدی در بین تعاونی های استان داشته و رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۴۳۱ نفر در تعاونی های استان مشغول به کار هستند که ۹ هزار و ۱۷۴ نفر در تعاونی های ارومیه، هفت هزار و ۱۱ نفر در تعاونی های میاندوآب شاغل هستند.

نقی زاده از راه‌اندازی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: یکسان سازی و وحدت رویه در ثبت اطلاعات تعاونی‌ها از اهداف اصلی این طرح است.

او افزود: کار تشکیل و ثبت تعاونی ها از طریق سامانه تنها به‌صورت خدمات الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه متقاضی به ادارات صورت می گیرد.

او اظهار کرد: بعد از تأیید مدارک در سامانه، موافقت‌نامه تشکیل تعاونی، اساسنامه و سایر مکاتبات و مجوزهای مورد نیاز برای تشکیل تعاونی به صورت خودکار صادر می‌شود.

تعاونی از مهمترین بخش های اقتصادی در کشور است که باید ۲۵ درصد سهم اقتصادی کشور را به خود اختصاص بدهد که البته در حال حاضر این سهم بسیار کمتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز