سامانه مدول سوم طرح فاضلاب شهر خوی بزودی افتتاح خواهد شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۳:۱۰:۱۴
کد خبر: ۹۴۴۲۵۶
سامانه مدول سوم طرح فاضلاب شهر خوی بزودی افتتاح خواهد شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: افتتاح سامانه مدول سوم طرح فاضلاب شهر خوی شامل یک مدول تصفیه خانه و بخشی از شبکه جمع آوری به‌عنوان پروژه کلیدی و زیربنایی در توسعه و عمران خوی نقش مهمی در بهبود زیست‌محیطی، افزایش سطح سلامت و بهداشت مردم خواهد داشت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سلطانعلی ولیزاده گفت : به دنبال پیش‌بینی افزایش جمعیت ‌شهر خوی ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌های جدید و مدرن که بتواند نیازهای این شهر  را برطرف کند احساس شد، لذا شرکت آب و فاضلاب خوی در سال 96 عملیات اجرایی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی را شروع کرد.

وی به اهداف کمی احداث سامانه مدول سوم طرح فاضلاب شهر خوی اشاره کرد و افزود:  کمک به افزایش ظرفیت خود پالایی زیست‌بوم و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌وخاک، جلوگیری از شیوع عوامل بیماری‌زا در محیط‌زیست،استفاده مجدد از پساب  و ایجاد ظرفیت آبی جدید برای منطقه و به‌تبع آن ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و تنش‌های اجتماعی، اقتصادی از اهداف احداث سامانه مدول سوم طرح فاضلاب شهر خوی می باشد .

ولیزاده با اشاره به  آثار اقتصادی، اجتماعی مثبت قابل‌توجه مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوی خاطرنشان کرد:  از دیگر آثار زیست‌محیطی احداث این پروژه می‌توان به کاهش آلودگی منابع آب و ارتقای شاخص‌های کیفی سلامت آب می باشد .  

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی تصریح کرد: ایجاد اشتغال از دیگر مؤلفه‌ها و مزایای اجرای این طرح می‌باشد. به‌طوری‌که در زمان اجرای پروژه 30 نفر به‌صورت مستقیم و 50 نفر غیرمستقیم و در دوره بهره‌برداری برای 10 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌ ایجاد خواهد شد .

وی به نوع تکنولوژی استفاده شده در سیستم تصفیه این تصفیه‌خانه تأکید کرد و اظهار داشت: سیستم فرآیند این مدول و مدول دوم ، لجن فعال از نوع SBR است که یکی از بروزترین سیستم های تصفیه فاضلاب در دنیا می باشد

مدیرعامل شرکت گفت : مدول سوم  تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوی جمعیتی معادل 75 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد این سامانه علاوه بر یک مدول تصفیه خانه شامل 2 کیلومتر خطوط انتقال ،100 کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی ، و نصب 14 هزار فقره انشعاب نیز   می باشد . 

ولیزاده تصریح کرد با افتتاح سامانه مدول سوم طرح فاضلاب در سالیان متمادی مشکلی از لحاظ کمبود ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب در شهر خوی نخواهیم داشت .

وی خاطر نشان ساخت سامانه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی از طرحهای اقتصاد مقاومتی می باشد که تا به حال 550 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز