با مصوبه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه

رهاسازی ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۲:۲۰:۳۱
کد خبر: ۹۵۳۶۳۵
رهاسازی ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از حوضه آبریز به سمت دریاچه ارومیه
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از تصویب رهاسازی ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از پشت سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سمت دریاچه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فرهاد سرخوش افزود: طبق بررسی کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه مصوب شد سال ۹۸_۹۹ ، ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سمت دریاچه رها سازی شود که طی جلسه برگزار شده منابع و مصارف آنها نیز مشخص شده و بزودی این مصوبه ابلاغ می شود.
وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه افزود: در حال حاضر دریاچه ۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون مترمکعبی داشته و نسبت به اول مهرماه سال جاری تغییری نداشته است.
سرخوش با اشاره به اینکه تراز فعلی دریاچه ۱۲۷۱.۳۰ متر است گفت: تراز دریاچه در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۰.۶۳ متر بوده است.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه دراستان ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر ۲۸۲۸ کیلومتر مربع است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۷۷ کیلومتر افزایش داشته است.
وی با اشاره به رهاسازی از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه از اول دی ماه تصریح کرد: رهاسازی از سد شهید کاظمی به میزان ۶۹ میلیون مترمکعب به اتمام رسیده ولی رها سازی از سد شهرچایی با ۴۵ میلیون مترمکعب به سمت دریاچه ارومیه در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز