افزایش ۶۴ سانتی‌متری دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۳:۱۶:۰۴
کد خبر: ۹۵۹۹۰۳
رئیس دفتر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی،گفت: تراز دریاچه نسبت به سال گذشته ۶۴ سانتی‌ متر افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فرهاد سرخوش رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه به بیش از ۲ هزار و ۸۴۲ کیلومتر مربع رسیده‌است، اضافه کرد: وسعت این دریاچه نسبت به سال گذشته ۶۳۴ کیلومتر مربع و تراز آبی نگین آذربایجان نیز در مقایسه با سال گذشته ۶۴ سانتی‌متر افزایش دارد.
سرخوش با اشاره به اینکه این دریاچه هم‌اکنون بیش از سه‌میلیارد و ۴۹۰ میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: میزان آب دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با سال گذشته، یک‌میلیارد و ۶۳۰ میلیون مترمعکب افزایش یافته‌است.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌های آینده به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد،افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک‌متر افزایش می‌یابد با اشاره به اینکه تراز دریاچه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۳۲ سانتی‌متر رسیده‌استو وعده رییس جمهوری عملی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز