فعالیت ۲۴۵ واحد صنایع تبدیلی در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۳:۱۵:۵۴
کد خبر: ۹۶۳۶۰۵
فعالیت ۲۴۵ واحد صنایع تبدیلی در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت ۲۴۵ واحد صنایع تبدیلی در استان خبر داد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی  ، مراسم اردوی جهادی خدمت رسانی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و مشاور امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در محل روستای مرادکندی شهرستان ارومیه برگزار شد.
 
رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در این مراسم که در مسجد روستای مرادکندی شهرستان ارومیه و همچنین با حضور اهالی روستای جیرانلارو کشاورزان منطقه و مسئولان جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان اطهار کرد: ۲۴۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت فراوری بیش از ۴ میلیون تن محصول خام در استان فعال است.
 
جلیلی به نبود مشکل در بحث صادرات سیب استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته و بهره گیری از ظرفیت کشور‌های اوراسیا برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، روزانه شاهد صادرات ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تنی سیب هستیم.
 
وی با بیان اینکه مشارکت دراحیای دریاچه ارومیه جزو اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی استان است، اضافه کرد: افزایش درآمد کشاورزان و توسعه کشاورزی پایداراز دیگر اهداف و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است. توجه به حق‌آبه دریاچه ارومیه یک ضرورت است و نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.
 
جلیلی با بیان اینکه ارزش افزوده حاصل از تولیدات کشاورزی استان از ۶ هزار میلیارد تومان در طی سال‌های گذشته به بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، که در سایه تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی کشاورزان و بهره برداران حاصل شده است.
 
وی با تاکید بر ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر از قبیل زعفران و کشت‌های متراکم گلخانه‌ای اضافه کرد:در جهت حمایت از دستاورد‌ها و تولیدات زنان روستایی ضروری است نمایشگاه دایمی عرضه و فروش محصولات ویژه بانوان ایجاد شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: زنان روستایی همپای همسران خود نقش مهمی دراقتصاد خانواده و جامعه ایفا می‌کنند.
 
جلیلی با اشاره به اهمیت بهره گیری کشاورزان از اخرین یافته‌های علمی در بخش کشاورزی و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغی بیان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای راهکار ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی و بهره‌وری در منابع به شمار می‌رود.
 
در ادامه مردم روستا‌های مرادکندی و جیرانلار مسائل و مشکلات خود را به صورت چهره به چهره با رییس سازمان و مدیر جهادکشاورزی ارومیه در میان گذاشتند.
 
به نمایش گذاشتن توانمندی‌های زنان روستایی این دو روستا اعم ازصنایع دستی و غذا‌های سنتی و محلی و همچنین واکسیناسیون رایگان دام‌های روستا‌های جیرانلار و مرادکندی همزمان با برگزاری اردوی جهادی خدمت رسانی از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز