عضویت بیش از ۱۸ هزار نفر مهندس در نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۳:۳۰:۱۴
کد خبر: ۹۶۹۰۳۶
عضویت بیش از ۱۸ هزار نفر مهندس در نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر عضو نظام مهندسی آذربایجان غربی هستند.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، بهرنگ دیلمقانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۲ نفر عضو نظام مهندسی ساختمان استان هستند که نسبت به سال گذشته تعداد اعضا این سازمان هزار نفر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه اعضای این تشکل مهندسی در سه بخش طراحی نظارت و اجرا در جهت ارتقای استکام و امنیت ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند اظهار کرد: مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان استان در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، تاسیسات مکانیکی و برقی، نقشه برداری و ترافیک، ارائه خدمات می‌کنند.
دیلمقانی اضافه کرد: مهندسان عمران با نزدیک به نیمی از اعضا بیشترین اعضای این سازمان را تشکیل می‌دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با شاره به رشد ساخت و ساز در استان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۵ هزار و ۹۲۱ فقره پرونده ساخت به این سازمان رسیده است که از تعداد دو هزار و ۴۰۰ پرونده مربوط به شهر ارومیه است.
دیلمقانی از اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و ساز روستایی نقش اساسی ندارد انتقاد کرد و گفت: ساختمان‌ها سرمایه ملی است و باید در زمینه ارتقای نقش این سازمان فرهنگ سازی شود.
او سپس از الزام رعایت مبحث بهینه‌سازی مصرف سوخت در ساختمان‌ها یا همان مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان از ابتدای سال آینده خبر داد و افزود: باید از سال آینده جزئیات اجرای این مبحث از جمله، اجرای جداره ها، عایق‌های حرارتی و همچنین کف و پنجره‌ها رعایت شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز