شهردار ارومیه

ضدعفونی روزانه و شبانه معابر شهر ارومیه

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۷:۲۷:۵۴
کد خبر: ۹۷۵۶۲۹
ضدعفونی روزانه و شبانه معابر شهر ارومیه
شهردار ارومیه گفت: ضدعفونی معابر، ناوگان حمل و نقل عمومی و مراکز خرید بصورت روزانه انجام می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد حضرت پور شهردار ارومیه ، بااشاره به اینکه روزانه علاوه بر ضدعفونی معابر سطح شهر، ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی، بازار و پاساژهای سطح شهر، مساجد، ایستگاه های پمپ بنزین و محیط های اداری انجام می شود، افزود: بهترین روش در مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است و مردم توصیه های بهداشتی چون ماندن در خانه و شستن دست ها با آب و صابون و سایر موارد پیشگیری را حتما رعایت کنند.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن سطح شهر طی روز بیان کرد: شورای اسلامی شهر نیز جهت اختصاص هزینه های ضدعفونی به میزان ۳ میلیارد تا ۵ میلیارد تومان در اختیار شهرداری قرار داده است.

حضرت پور افزود: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ابتدا باید بهداشت فردی رعایت شود و سایر اقدامات پیشگیری چون ضدعفونی کردن معابر و مراکز  بر عهده ارگان های اجرایی و شهرداری ها است.

حضرت پور با بیان اینکه تمام ورودی های سطح شهر کنترل می شود، بیان کرد: با هماهنگی های شورای تامین استان،  پذیرش مسافر خارج از استان به داخل استان  نداریم  و نیروهای بسیجی به همراه نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی و  علوم پزشکی در ورودی های شهر مسافران را با تب سنج کنترل می کنند.

شهردار ارومیه با اشاره به برخی اخبار در خصوص اسکان مسافران از شهر های آلوده ویروس در مراکز اقامتی، عنوان کرد: نباید ذهن مردم را با این اخبار کذب ناامن کرد.

وی بیان کرد:  جهت قرنطینه خانواده های استان که عضو خانواده آنها که دچار ویروس کرونا شده اند نیز محیط های آماده شده است که دوران قرنطینه را در آن مراکز بگذارنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۳ کارخانه در استان مواد ضدعفونی تولید می کنند که علاوه بر تامین استان به استان های هم جوار نیز صادر می شود.

شهردار ارومیه عنوان کرد: در راستای اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا، سامانه خدمات اینترنتی غیر حضوری توسط سازمان آماری و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه راه اندازی شده است و شهروندان می توانند  با مراجعه به سایت شهرداری ارومیه نسبت به انجام اقدامات پرداخت عوارض و سایر خدمات خود به غیر از مراحل روند پروانه ساختمان  اقدام کنند.

وی افزود: شهروندان می توانند این خدمات و همچنین سایر خدمات غیرحضوری و نرم افزاری مربوط به حوزه مدیریت شهری را از سامانه میز خدمت الکترونیکی شهرداری ارومیه به آدرس khedmat.urmia.ir پیگیری کنند.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه شورای اسلامی شهر نیز در صورت تصویب شورا هزینه اخذ اجاره از غرفه داران با تاخیر پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در روزهای گذشته بیش از ۲۰ هزار دستکش خریداری شده و در حال توزیع ببن نیروهای پسماند، رانندگان تاکسی و اتوبوس است.

شهردار ارومیه با اشاره به مقوله دست فروشی در آستانه عید، بیان کرد: درصورتی که دستفروشان نکات بهداشتی در راستای پیشگیری ازویروس کرونا را رعایت نکنند  ماموران سد معبر با آنها برخورد خواهند کرد چرا که اولویت اول سلامت مردم است.

وی ابراز امیدوار کرد که با مشارکت و با رعایت موارد پیشگیری از بحرانی به نام کرونا عبور خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز