تعطیلی میادین خرید و فروش دام زنده در سطح آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۱:۰۳:۰۴
کد خبر: ۹۷۸۸۰۹
تعطیلی میادین خرید و فروش دام زنده در سطح آذربایجان غربی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از تعطیلی ۲۷ میدان خرید وفروش دام زنده برای پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا ویروس در سطح استان خبر داد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ، گفت: اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس اقدامات مختلفی در سطح مراکز عرضه، فروش و پرورش محصولات دامی در سطح استان انجام می‌دهد.
 
او افزود:در سطح آذربایجان غربی ۲۷ میدان دواب یا خرید وفروش دام زنده فعالیت می‌کند که بنا بر تصمیم ستاد مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت این میادین ممنوع شده است تا از تجمع افراد و نقل وانتقال دام زنده که جلوگیرب شود‌

داهیم ممنوعیت قطعه بندی گوشت مرغ و فرآوری، تهیه جوجه کباب، شنسل مرغ، طعم دار نمودن در مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی توسط متصدیان فروش.
 
ممنوعیت عرضه محصولات و فراورده‌های خام دامی بصورت فله‌ای و بدون بسته بندی از جمله الایش خوارگی مانند جگر. دل. سنگدان د این مراکز را از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان برای پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا ویروس در استان ذکر کرد.
 
او افزود: مراکز عرضه در سطح شهر صرفا مجاز به عرضه فراورده‌های خام دامی هستند که در کشتارگاه‌های صنعتی و مراکز قطعه بندی و بسته بندی مجاز که داری روانه بهداشتی معتبر از دامپزشکی می‌باشند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ممنوعیت عرضه هر گونه فراورده خام دامی نظیر، گوشت، تخم مرغ، انواع آبزیان و.. در بازارچه‌های محلی و همچنین خودرو‌های سیار و نیز ممنوع بودن زنده فروشی طیور و کشتار کنار جاده‌ای از دیگر تمهیدات این نهاد در راستای مقابله مخاطرات بهداشتی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس و بیماری‌های تنفسی می‌باشد.

وی تاکید کرد: رعایت توصیه‌های اداره کل دامپزشکی استان اذربایجان غربی در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس از طریق فراوده‌های خام دامی در مراکز عرضه و رعایت موازین و اصول بهداشتی توسط متصدیان فروش و شهروندان الزامی است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز