شناسایی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تغییر کاربری غیر مجاز

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۱:۱۱:۳۲
کد خبر: ۹۷۸۸۱۸
شناسایی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تغییر کاربری غیر مجاز
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از شناسایی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تغییر کاربری غیر مجاز خبر داد.

 به گزارش برنا آذربایجان غربی،سرهنگ اکبر نام آور فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی، افزود: با تاکید بر ادامه تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی کشاورزی در ایام منتهی به نوروز و تعطیلات عید، از اعلام آمادگی ۱۸ تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در کنار سایر یگانها در سطح استان خبر داد.

نام آور تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری از ۲ هزار و ۳۲۳ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده به مساحت بیش از ۶۰ هکتار، برای همه موارد اخطار توقف عملیات صادر و یا علیه آن‌ها نزد مراجع قضائی اعلام جرم گردیده است.

وی اظهار کرد: هم چنین در این مدت علیرغم برخی ملاحظات اجتماعی و تعداد بیش از ۱۷۰ مورد قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ و تعدادی بیش از ۷۱ مورد احکام قطعی لازم الاجرای صادره از محاکم کیفری که عمدتا بنا‌های لوکس با متراژ بالا و خارج از عرف معروف جامعه در بر گرفته، به مورد اجرا گذاشته شده و در سطح استان اجرایی گردیده است.

نام آور بیان کرد: برخی از افراد سودجو و فعال در حوزه تفکیک اراضی زراعی و باغ‌ها همچنان در انجام این فعل مجرمانه و غیر شرعی اصرار ورزیده و با دهن کجی به فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا در صدور فرمان اجتناب از تفکیک اراضی کشاورزی و خارج نمودن آن‌ها از چرخه تولید همچنان در حال تفکیک و فروش اراضی زراعی هستند.

وی به سودجویان و متصرفین اراضی کشاورزی هشدار داد، از همسو شدن آگاهانه و ناآگاهانه با سیاست‌های کلان استکبار جهانی خودداری و با گام نهادن در مسیر تبیین شده رهبری در گام دوم انقلاب، عملا به خودکفائی کشور در تولید محصولات استراتژیک و محوری کمک نموده و سرمایه‌های خود را به حوزه تولید و اشتغال زایی هدایت نمایند و چنانچه از تدابیر و فرامین معظم له پیروی و تمکین ننمایند، برخورد سخت گیرانه‌ای در انتظار آن‌ها خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی استان از آحاد جامعه درخواست کرد؛ قبل از انجام هرگونه معامله و یا احداث بنا بر روی عرصه‌های کشاورزی حتما با کارشناسان مدیریت امور اراضی شهرستان مربوطه و یا از طریق سامانه ۱۳۱ در این خصوص کسب اطلاعات و مشاوره کنید.

وی در خصوص اسناد تسهیمی در دست افراد اضافه کرد: این اسناد مدرکی در میزان مشارکت دارنده آن‌ها از نسبت کل عرصه و یا از منافع حاصله از عواید عرصه‌ها (در آمد حاصل از کشت و زرع) است و به هیچ وجه این اسناد را به منزله مالکیت حقیقی فرد بر عرصه به نحوی که بتواند در آن ساخت و ساز و.. نماید قلمداد نکنند، لذا دارندگان این اسناد قبل از هر اقدام با اهل فن مشورت نموده تا از ورود خسارت مضاعف بر آن‌ها جلوگیری گردد.

وی هم چنین با اشاره به تجمیع سامانه ۱۳۱ در سازمان امور اراضی کشور، از آمادگی این سامانه برای دریافت هر گونه اخبار تغییر کاربری غیر مجاز، انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردمی از عملکرد مامورین یگان حفاظت به صورت ۲۴ ساعته خبر داد و افزود: مردم در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۳۱ارتباط مردمی با یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و یا ۱۱۰ اطلاع رسانی نموده تا در سریعترین و کمترین زمان ممکن از این مواهب خدادادی صیانت گردد.

وی تاکید کرد: متاسفانه همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی سیر صعودی یافته و در این راستا و در جهت کاهش این معضل امسال با برنامه ریزی‌های یگان و با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضائی، با متخلفان و افراد فرصت طلب به شدت برخورد گردیده و به امید خداوند شاهد کاهش تغییر کاربری‌های غیر مجاز در سال پیش رو خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز