رهاسازی ۱۰میلیون متر مکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۳:۲۱:۱۹
کد خبر: ۹۸۴۱۴۳
رهاسازی ۱۰میلیون متر مکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از رهاسازی ۱۰ میلیون مترمکعب آب سد‌ها به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،اتابک جعفری  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۰ میلیون مترمکعب از سد مخزنی و رودخانه زولا و کانال آبیاری ساحل راست زولا با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شد افزود: همچنین عملیات رهاسازی آب از سدهای شهید کاظمی بوکان به میزان ۱۹۴.۵ شهرچای ۳۰، مهاباد ۴۰ میلیون متر مکعب طی ایام هفته جاری با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با رهاسازی آب، مناطق پایین دست سد و مسیر انتقال در رودخانه‌های مذکور تحت تأثیر قرار خواهند گرفت در این راستا جهت پیشگیری از بروز حوادث و خسارات احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه‌ها، از عموم مردم محلی درخواست می‌شود در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری و موارد ایمنی را رعایت کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به جدیدترین مرحله رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه، گفت: ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب به سمت نگین آبی آذربایجان در حال رهاسازی است.

جعفری در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۱.۶۴ متر رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۵۰ سانتیمتر افزایش نشان می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز