۳۱ مددجوی زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری صاحب خانه می‌شوند

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۱:۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۷۴۳۸
۳۱ مددجوی زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری صاحب خانه می‌شوند
سرپرست بهزیستی چهارمحال‌ و بختیاری از واگذاری ۳۱ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد همزمان با هفته بهزیستی خبر داد و گفت: در هفته بهزیستی این تعداد مددجو صاحب خانه می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ معصومه محمدی به مناسبت هفته بهزیستی افزود: این واحدهای مسکونی در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، لردگان و کوهرنگ برای خانواده‌های تک معلول و ۲ معلول احداث شده است.

به گفته او، از این تعداد واحد مسکونی ۱۵ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلولی و ۱۶ واحد نیز برای خانواده‌های تک معلولی احداث شده است.

او اظهار داشت: برای ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری بیش از ۶۰۰میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده شده است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت برای ساخت مسکن خانواده‌های تک معلولی نیز بنابر مصوبه بهزیستی کشور ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و همچنین تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن، اختصاص داده می‌شود.

محمدی، از احداث ۶۳ مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در سالجاری خبر داد و افزود: اولویت احداث این واحدهای مسکونی با خانواده‌های دارای ۲ معلول و فاقد مسکن است.

او گفت: تامین زمین برای احداث این منازل مسکونی بر عهده مددجو است و در صورت نداشتن زمین، واگذاری زمین بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری اظهار داشت:پارسال ۹۰ مسکن برای خانواده دارای ۲ معلول در مناطق شهری و ۲۳۲ مسکن روستایی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد احداث شد.

او با اشاره به اینکه ۵۰۰ خانواده دارای تک معلولی و ۲ معلولی در استان فاقد مسکن شناسایی شدند، افزود: اجرای طرح‌های مسکن بهزیستی با اولویت این خانواده‌هاست.

محمدی، از افتتاح کارگاه خیاطی کودکان‌ کار در شهرستان شهرکرد، افتتاح کافی شاپ ویژه زنان شهرستان فارسان، کارگاه خیاطی و مواد شوینده در شهرستان لردگان همزمان با هفته بهزیستی خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این طرح‌های اشتغالزا ، بیش از سه میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغالزایی هزینه شده است و با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال حدود ۱۰ نفر ایجاد خواهد شد.

او اظهار داشت: همزمان با هفته بهزیستی مرکز مشاوره، مرکز مثبت زندگی، مرکز DIC ، مرکز جامع درمان اعتیاد، مهدکودک و باشگاه مثبت زندگی در سطح استان افتتاح خواهد شد.

به گفته او، تعهد اشتغال سال‌گذشته بهزیستی استان یکهزار و ۲۸۲ نفر بود که با تلاش و همت مسوولان و همچنین استقبال جامعه هدف بهزیستی یکهزار و ۸۱۲ شغل ایجاد شد.

محمدی افزود: سال گذشته بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های  خوداشتغالی و کارفرمایی برای ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز