رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

ترامادول متأسفانه غیرقانونی نیست

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۷:۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۷۲۲۲۱
ترامادول متأسفانه غیرقانونی نیست
متأسفانه ترامادول ماده مخدری است که بین جوانان ایرانی شایع شده است و این ماده نیز غیرقانونی نیست.

به گزارش برنا، باهر رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ، گفت: یکی از این مواد مخدر که نامش در کشور چند وقتی است شنیده می‌شود کروکدیل(دزومورفین) است.

وی افزود: این ماده مخدر در کشور روسیه شایع است و افراد پس از مصرف آن بیش از یک سال زنده نیستند و قسمت‌هایی از گوشت بدن این افراد می‌ریزد. آزمایشگاه‌های ما وجود ماده مخدر کروکدیل را در ایران تأیید نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: ماده مخدر دیگر که از سال 78 نمونه‌های بسیار کمی از آن را در کشور داشته‌ایم LSD است. این ماده فوق‌العاده گران است و به شکل تمبرهای کاغذی به فروش می‌رسد. این ماده قوی‌ترین ماده توهم‌زای دنیا است که به شکل مایع هم وجود دارد و روی یک حبه قند می‌چکانند. همچنین 24 ساعت تأثیر توهم‌زایی دارد.

باهر بیان داشت: ماده مخدر دیگر کانابینوئیدها سنتزی یا حشیش صنعتی است که وجود این ماده در ترکیه معضل ایجاد کرده است ولی خوشبختانه در کشور ما وجود ندارد. این ماده به شکل گیاه خشک شده است که در بسته‌های شکیلی نیز بسته‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به ماده مخدر گل بیان کرد: این ماده مخدر یک نوع شاه‌دانه است که نمونه‌هایی از این را ستاد مبارزه با مواد مخدر تهیه کرده بود و به آزمایشگاه ما فرستادند.

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه قارچ‌های جادویی یک ماده توهم‌زا است و در چای ریخته می‌شود و خوشبختانه در کشور ما شیوع پیدا نکرده است، گفت: همچنین یکی دیگر از مواد مخدر که بین جوانان ایرانی متأسفانه شایع شده ترامادول است، این ماده غیرقانونی نیست و به شکل قرص و کپسول ارائه می‌شود و مکمل شیشه و هروئین است.

باهر در خاتمه اظهار داشت: با تدابیری که ریاست پلیس مبارزه با مواد مخدر داشته است این آزمایشگاه برای بررسی انواع مواد مخدر از 3 سال پیش راه‌اندازی شد که بنا دارد در تمام استان‌ها آزمایشگاه‌هایی را در این راستا ایجاد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز