یادداشت؛

لزوم برخورد قضایی با اظهارات غیر کارشناسی که بنای خانواده را سست می‌کند

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۸:۵۶:۴۱
کد خبر: ۹۲۲۷۶۹
لزوم برخورد قضایی با اظهارات غیر کارشناسی که بنای خانواده را سست می‌کند
مریم صفاران- حقوقدان و دبیر اجرایی کار گروه بررسی آسیب های اجتماعی مجلس

بخشی از برنامه تلویزیونی بدون توقف شبکه ۳ و تبلیغ و برگزاری کارگاه مهارت‌های ارتباطی چند همسری در شبکه‌های مجازی و همچنین ترویج تعدد زوجات توسط یکی از کارشناسان برنامه بدون توقف !! همگی عامل سستی و بی اعتمادی نسبت به زوجین و در نهایت جامعه را به سمت فحشا سوق می‌دهد. 

اولین اثر تبلیغ و اقدام به تعدد زوجات کانون گرم خانواده را ملتهب و سست کرده و اعتماد زوجه را نسبت به زوج کم رنگ کرده و خانواده را به سمت سردی و بی مهری می‌برد. 

کسانی که به ترویج چنین موضوعاتی می پردازند ظاهرا اطلاعات کاملی از اسلام ندارند و سبک زندگی ایرانی اسلامی را نمی شناسند. 

اسلام خانواده را نهادی مقدس و ساحل امن آرامش و سازمانی پویا و حرکت ساز میداند، احترام و رعایت حقوق خانواده از مهم ترین موضوعاتی است که اسلام به آن پرداخته است. 

قرآن کریم ازدواج را مایه آرامش زوجین می داند در حالی که تعدد زوجات آرامش روح و روان و سلامتی همسر اول را مختل نموده و آرامش خانواده اول گرفته می شود و تعادل خانواده اول از بین می رود و فرزندان به شدت مورد سرخوردگی قرار می گیرند و خانواده اول را به سمت بی مهری و در نهایت سستی می کشاند با توجه به اینکه مبدع چند همسری اسلام نبوده است در جامعه عرب قبل از اسلام بحث چند همسری وجود داشته و ریشه این موضوع به سالها قبل از اسلام بر می گردد،  لذا اسلام مبدع چند همسری نبوده و تعدد زوجات به اصطلاح از احکام تاسیسی اسلام نبوده است بلکه از  احکام امضایی اسلام بشمار می‌رود. 

اسلام در برخی از شرایط بسیار سخت و موقعیت‌های خاص و با رعایت جمیع شرایط تعدد زوجات را  مجاز می‌داند، متاسفانه شرایط فعلی کشور را همه می دانیم سن ازدواج دختران و پسران بالا رفته و با چالش جدی عدم ازدواج ویا با طلاق عاطفی، طلاق توافقی و یا با ازدواج سفید و ... در جامعه مواجه هستیم یعنی مشکلات  اساسی در حوزه خانواده داریم به عنایت به این معضلات پیش رو، متاسفانه برخی از آقایان به دنبال فساد اخلاقی، فحشا و ولینگاری بیشتری در خانواده ها و جامعه هستند، برای ازدواج جوانان باید اقتصاد کشور را فعال کرد و زمینه ازدواج آسان توام با مهر  برای جوانان زمینه سازی کرد.

با نگاه احساسی و اظهارات غیر کارشناسی و غیر اخلاقی که بنای خانواده را سست می کند و جامعه را به سمت فحشا می برد باید برخورد قضایی شود، چرا که تعدد زوجات در چنین شرایطی از مصادیق معاشرت به غیر معروف است!!! و بیشتر سلیقه و ذائقه شخصی برخی  آقایان مطرح می باشد. جامعه پاک و عفیف موجب افتخار کشور و نظام هست نه جامعه ای که به سمت فحشا و ... می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز