با مشارکت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی؛

سمیناربین‌المللی آموزش، تحقیق و توسعه در صنعت ورزش برگزار شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۳:۴۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۹۱۹۲
سمیناربین‌المللی آموزش، تحقیق و توسعه در صنعت ورزش برگزار شد
سمینار بین‌المللی آموزش، تحقیق و توسعه در صنعت ورزش توسط مرکز جهانی نوآوری‌های ورزشی تحت حمایت شرکت مایکروسافت در مادرید اسپانیا (Global Sports Innovation Center) و با مشارکت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این سمینار تجربیات آموزشی و پژوهشی کشورهای مختلف در زمان شیوع بیماری کرونا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین محصولات فناورانه پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی معرفی شد.
آیریس کوردوبا رئیس مرکز جهانی نوآوری‌های ورزشی، دکترعلی شریف‌نژاد سرپرست پژوهشگاه تربیت‌بدنی، دکترمحمد شریعت‌زاده معاون فناوری و دکتر مهدی حسین‌زاده مدیر امور بین‌الملل پژوهشگاه، خوزه خاویر هومبرادوس مسئول هماهنگی و مدیریت سمینار، دیوید چین مدرس ارشد در دانشگاه جمهوری از سنگاپور و محقق ارشد پروژه‌های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش سنگاپور و کریس کنت مدرس بیزینس، تکنولوژی و مدیریت ورزشی از دانشگاه لاساله اسپانیا، در این سمینار حضور داشتند که در زمینه موارد گوناگونی مرتبط با موضوع ویروس کرونا با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
از جمله مهم‌ترین نکاتی که حاضران در بخش اول سمینار مورد بررسی قرار دادند، موارد مهمی مانند نحوه برگزاری دروس عملی در حوزه ورزش در دوران شیوع بیماری کرونا، چگونگی تأثیر شیوع جهانی ویروس کووید ۱۹ بر نهادهای دانشگاهی، تغییرات و یا تعدیلات صورت گرفته در دانشگاه‌ها، تغییرات و تعدیلات ایجاد شده در برنامه‌های آموزشی، پژوهش‌ها در حوزه علوم ورزشی با توجه به شرایط شیوع این بیماری به چه سمت و سویی می‌تواند پیش برود، تغییرات و تعدیلات خاص ایجاد شده به طور ویژه در سازمان‌های خود، پیش‌بینی و بررسی شرایط ترم تحصیلی آینده دانشگاه‌ها، تغییرات گروه‌های پژوهشی در حوزه دیجیتالی مرتبط با ورزش، ارائه توضیحات درباره پلتفرم‌های آموزشی اینترنتی و اپلیکیشن‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته است را شامل می‌شود.
در بخش دوم این سمینار بین‌المللی دکترشریف‌نژاد در زمینه معرفی بخش‌های مختلف پژوهشگاه تربیت‌بدنی مانند آشنایی با آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشگاه، نقش کلیدی پژوهشگاه به عنوان واسطه هماهنگ کننده دانشگاه‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در سطح کشور، معرفی نشریات علمی، آشنایی مختصر با همایش‌های بین‌المللی سالانه پژوهشگاه و غیره توضیحات مربوطه را برای حاضران ارائه داد.
در ادامه دکترمهدی حسین‌‌‌زاده ضمن معرفی کوتاه و مختصر ۱۵ استارت‌آپ مورد حمایت مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، به‌صورت ویژه استارت‌آپ‌های «سامانه بامربی»، «دستگاه تقویت عضلات مچ پا»، «کف‌پوش هوشمند ورزشی» و «سیستم آنالیز حرکت یا موشن کپچر» را معرفی کرد.
مدیر امور بین‌الملل پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی گفت: با وجود برخی محدود‌یت‌های ایجاد شده در کشور ایران، استقبال معنوی خوبی از دستگاه‌های پژوهشگاه شده است. البته وجود مشکلات مربوط به تحریم های بین المللی و همچنین مشکلات مرتبط با شیوع بیماری کرونا در جهان، سبب عدم ورود ایران به بازار جهانی در حوزه صنعت ورزش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز