جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقا نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم هدف «طرح آبا» است

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۳:۳۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۱۹۸۲
جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقا نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم هدف «طرح آبا» است
نشست مشترک سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه کشور با حضور رئیس سازمان، مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و بیش از 40 نفر از اعضای آن، به‌منظور هماهنگی در اجرای طرح آبا برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجتبی زینی وند در این نشست با اشاره به خدمات و نقش مؤسسین مدارس و خیرین نیکوکار پس از زلزله کرمانشاه و سیل استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان و گلستان در حوزه آموزش، گفت: خیرین و نیک‌اندیشان همیشه یاری‌دهنده آموزش‌وپرورش بوده و با حضور آنان می‌توان به جلب مشارکت‌های مردمی به معنای واقعی کلمه امیدوار بود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان ضرورت و اهداف طرح آبا، مهم‌ترین هدف برگزاری این نشست را همگرایی و هم‌افزایی بین این سازمان و مؤسسات نیکوکاری و خیریه در اجرای این طرح دانست و بیان کرد: داشتن هدف مشترک و گردآوری توانایی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در کنار هم، به اجرای هر چه مطلوب‌تر این طرح منتهی خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری طرح آبا، جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقا نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم است که با اهتمام ویژه خیرین استفاده از ظرفیت‌های مؤسسات بومی و محلی از طریق مدارس آموزش از راه دور مجری و تجهیزات آموزش‌های الکترونیکی محقق خواهد شد.

زینی وند آمادگی این سازمان را در انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شبکه ملی و همچنین مؤسسات نیکوکاری اعلام کرد و گفت: در ماه گذشته اولین تفاهم‌نامه با موسسه دارالاکرام منعقد گردیده است.

در ادامه این نشست؛ فیروزه صابر مدیرعامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه کشور گفت: این شبکه با بیش از150 عضو رسمی، مجموعه‌ای متنوع از سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات نیکوکاری مستقل و فعال در حوزه‌های مختلف است و برای توانمندسازی و توسعه ظرفیت اعضاء‌ فعالیت می‌کند.

وی گفت: مؤسساتی که مأموریتشان به‌نوعی حمایت از تحصیل دانش آموزان است در این نشست حضور دارند و از آنان درخواست کرد تا ضمن اعلام نظر در خصوص طرح، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نحوه مشارکت موسسه خود را در اجرای طرح آبا بیان نمایند.

گفتنی است در ابتدای نشست گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور به بخش اجرایی طرح آشتی با آموزش (آبا) را تبیین نمود و در ادامه نمایندگان مؤسسات خیریه ضمن بیان نظرات خود در خصوص طرح آبا به ظرفیت‌های مؤسسات خود و نحوه‌ مشارکت در این طرح پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز