مهندس بطحائی خبر داد

راه‌اندازی مدارس «بوستان تربیت» در سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۲۵۳۴
راه‌اندازی مدارس «بوستان تربیت» در سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی
معاون آموزش های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی مدارسی با عنوان «بوستان تربیت» خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهندس سیدمحمد بطحائی معاون آموزش های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مدیران و معاونان حوزه ستادی که با توجه به ساختار تشکیلاتی جدید و رویکرد پروژه محوری این سازمان برگزار شد، گفت: این ساختار تشکیلاتی سرآغازی برای حرکت جدید سازمان براساس رویکرد پروژه محور است. این تغییر، نقطه آغازین حرکتی خاص است که باید تبدیل به یک الگو در آموزش و پرورش کل کشور شود.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان سما و با تأکید بر ضرورت استمرار این جلسات در حوزه ستادی، اظهار داشت: همه ما اعضای تیمی هستیم که یک جریان را در حوزه مدارس و آموزش های فنی و حرفه ای، راهبری خواهد کرد. رمز موفقیت سازمان سما «کار تیمی» است؛ اگر در جایگاه خود درست عمل نکنیم، تمام مجموعه با اختلال مواجه می شود.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مدل تعالی شایستگی اظهار داشت: در ساختار جدید ما به دنبال پیاده‌سازی تعالی شایستگی هستیم. در این مدل افراد باید دارای سه مؤلفه دانش، مهارت و توانایی باشند. نخستین محور فعالیت سازمان سما در حوزه مهارت آموزی است. سما با توجه به امکانات، نظام آموزشی و مهارتی را به عنوان یک مدل و الگوی قابل استفاده در کشور ایجاد خواهد کرد. دانش‌‌آموختگان دانشکده های سما باید بدانند که پس از فراغت از تحصیل به دلیل کسب مهارت های گوناگون، جذب بازار کار می شوند.

مهندس بطحائی ادامه داد: محور دوم فعالیت سازمان سما در حوزه مدرسه و آموزش عمومی است که باید مدارس ما به عنوان الگو در آموزش و پرورش کل کشور دیده شوند .

معاون آموزش های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف، مدارسی با عنوان «بوستان تربیت» راه اندازی خواهیم کرد و به دانش آموزان این مجموعه از دوران مهدکودک تا مرحله دیپلم مسئولیت‌پذیری آموزش خواهیم داد. وجه تمایز این مدارس در آینده نمرات و مدال های المپیکی نخواهد بود، بلکه این دانش آموزان کارآمدی، آگاهی به دانش ها، تاریخ، اطلاعات روز و... را خواهند آموخت .

وی از طراحی سیستم جدید آموزشی برای مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در رویکرد جدید پروژه محور به دلیل مشخص بودن نقطه شروع و پایان، اندازه گیری و قابل سنجش بودن کمی و کیفی محصول مهم ترین شاخصه است. در این نوع کار سلسله مراتب به تدریج کاهش می یابد و مسئول مستقیم هر پروژه مدیر آن است و یک مدیر باید اولویت اصلی اش با توجه فرآیندها به نتیجه رساندن آن پروژه و مصالح سازمانی باشد .

مهندس بطحائی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های برون سازمانی، گفت: سما باید از ظرفیت ها و تجربیات گروه های کارشناسی بیرون از مجموعه استفاده کند، زیرا یکی از شروط اصلی پیشرفت، تعامل است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز