با پیام معاون آموزشی وزارت علوم؛

آیین جشن فارغ‌التحصیلی و تجلیل از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه ایلام برگزار شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۳۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۴۸۸۸
آیین جشن فارغ‌التحصیلی و تجلیل از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه ایلام برگزار شد
آیین جشن فارغ‌التحصیلی و تجلیل از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه ایلام، با پیام دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، این آیین با حضور دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، دکتر نعمتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر شیرخانی معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر صیدی معاون دانشجویی، دکتر امامی‌پور مدیر امور فرهنگی و اجتماعی، رؤسای دانشکده‌ها و دانشجویان و خانواده‌های آنان، در محل سال آیت‌اله حیدری این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.
در این مراسم، ابتدا پیام تصویری دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پخش شد.
دکتر خاکی صدیق در بیانات خود با عنوان اینکه این نوع مراسم برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، از خلاقیت، برنامه‌ریزی و اهتمام مدیریت و دانشجویان دانشگاه ایلام تقدیر نمود و تأکید کرد: جشن فارغ‌التحصیلی از بهترین لحظات زندگی یک دانشجو به شمار می‌آید، چرا که دانشجویان نتیجه سال‌ها زحمت خود را مشاهده می‌کنند.
وی با اشاره به شرایط نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸، در سطح کشور به علت شیوع پدیده کروناویروس، یادآور شد: این ترم به علت شرایط خاص، ترم ویژه‌ای بود، فقط بعضی دانشگاه‌ها داخلی تجربه آموزش الکترونیک را داشتند و اکثراً فاقد این تجربه بودند و برای همین حساسیت‌ها و چالش‌های خاصی مطرح بود، اما با همت جامعه دانشگاهی، این ترم با موفقیت به پایان رسید.
معاون آموزشی وزارت علوم، افزود: موضوع امتحانات یکی از مسائل حساس بود، اما این موضوع هم با هوشمندی و درایت دانشجویان و اهتمام و دقت اساتید به خوبی به پایان رسید.
دکتر خاکی صدیق در پایان خواستار رعایت اخلاق حرفه‌ای از طرف دانشجویان به‌عنوان آینده سازان کشور شد و تأکید کرد که تحقق این مهم، تضمین کننده آینده‌ای خوب برای مردم ایران است.
در این مراسم دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، ضمن تبریک به دانشجویان و خانواده‌های آنان گفت: خانواده‌ها مطمئن باشند که با افتخار امانتی را که به ما سپردند با تمام وجود پاس داشتیم و نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم که در تربیت آنان کوشا باشیم و علی‌رغم همه مشکلات و موانع، مدیریت دانشگاه ایلام با افتخار زمینه فارغ‌التحصیلی دانشجویان را فراهم نمود.
وی یادآور شد: ابتدا نگرانی‌هایی وجود داشت، اما با تلاش همکاران اینجانب، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و در نهایت این جشن به صورت متفاوت و برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌گردد، که با پیام تصویری معاون آموزشی وزیر علوم ملی شد و با بسترهای حوزه دانشجویی و فناوری اطلاعات دانشگاه بین‌المللی شد، بنابراین امروز جشنی متفاوت را تجربه می‌کنیم.
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به مشکلات منتج از پدیده کرونا، تصریح کرد: تهدید پدیده کرونا در دانشگاه ایلام تبدیل به فرصت گردید و زمینه استقرار آموزش الکترونیک و دولت الکترونیک را فراهم کرد.
دکتر علی‌اکبری، افزود: خوشحالم که سامانه آموزشی الکترونیکی همه دغدغه‌های دانشجویان را پاسخ خواهد داد و به دانشجویانی که دروس عملی آنها باقی مانده هم اطمینان می‌دهم، بدون دغدغه نگران نباشند که مجموعه معاونت آموزشی با اطلاع‌رسانی دقیق و برنامه‌ریزی پلکانی و با دقت مشغول رصد شرایط هستند و امور به درستی پیش خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از تعاریف استعداد در حال حاضر قدرت انطباق با شرایط است و دانشگاه ما پیشتازی را به عنوان یکی از شعارهای کلیدی خود انتخاب کرده و امروز در خدمت شما این قدرت را به نمایش می‌گذارد، شرایطی که ما برای آن آماده نبودیم و اگر این شرایط ادامه داشته باشد سال آینده حتماً به موقع ترم تحصیلی شروع خواهد شد و به موقع نیز پیش خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز