بازدید معاون اول رئیس جمهوری از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۳:۳۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۹۲۶۱
بازدید معاون اول رئیس جمهوری از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پردیس علم و فناوری این سازمان بازدید کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این بازدید که با همراهی انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، دکترغلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و جمعی از فرمانداران و مدیران استان تهران انجام گرفت، دکتر جهانگیری از شرکت‌های منتخب دانش بنیان مستقر در پردیس علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید، دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با معرفی سازمان و فعالیت‌های آن، به دستاورهای سازمان در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پردیس این سازمان در حوزه‌های هوافضا، محیط زیست، انرژی، سلامت، آب، ریزگرد و سایر حوزه‌های مورد نیاز کشور در حال فعالیت می باشند.

سپس دکتر جهانگیری با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده، ابراز امیدواری کرد دولت بتواند از فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران پشتیبانی بیشتری انجام دهد.

همچنین اولین جلسه اقتصاد مقاومتی نیز باحضور معاون اول رئیس جمهوری در سال جدید با تاکید بر توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان در محل این سازمان برگزار شد.

در این بازدید معاون اول رئیس جمهوری از شرکت‌های نیکا کمپرسور، تولیدکننده قطعات سیلینگ کمپرسورهای صنایع نفت و گاز در کشور، آریا مبنا تشخیص تولید کننده کیت‌های سریع آنتی ژن و آنتی بادی کرونا، سرو هیدرولیک پویا، تولید کننده قطعات خاص موتور هواپیما و بسترهای تست آن‌ها، موج بر شهاب فعال در حوزه مخابرات، بکر پارس خاورمیانه تولید کننده جعبه سیاه برای هلیکوپتر برای اولین بار در کشور و سیستم های ناوبری، پرنیان گستر پرتو سنج تولید کننده تجهیزات پزشکی با استفاده از لیزر، آوا یکتا سامانه نوین طراحی و تولید ویلچرهای سبک با استفاده از الیاف کربن، آنیل صنعت تولید کننده سیستم‌های هوشمند مصرف آب و انرژی و نانو الکترونیک کران فعال در طراحی و تولید قطعات میکرو الکترونیک بازدید کرد.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۵۹ با تصویب شورای انقلاب اسلامی تاسیس گردید و از بدو پیدایش تا کنون ماموریت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون مرتبط با توسعه علوم و فناوری کشور برعهده داشته است.

این سازمان از یک سو بنا بر ضرورت‌ها و نیازهای جامعه به عنوان نهادی پیشتاز عهده دار ایجاد، توسعه و یا انتقال فناوری‌های موردنیاز در رفع معضلات پیش روی کشور بوده و از سوی دیگر با طراحی فرایندها و ایجاد بسترهای مربوطه، متولی راهبری و هدایت محققین از ایده تا تولید بوده است.

در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران پیرامون حوزه‌های هوا و فضا، ماهواره و تونل باد، محیط زیست، بازیافت ضایعات و تصفیه پساب‌های صنعتی، انرژی سلول‌های خورشیدی، پیل سوختی، سوخت های پاک، سلامت، تجهیزات پزشکی، داروهای سنتزی و گیاهی تحقیق انجام می شود.

در سال‌های اخیر علاوه بر حوزه‌های فوق، با توجه به معضلات کنونی جامعه، زمینه‌هایی نظیر آب و ریزگرد نیز به این اولویت‌ها افزوده شده و با توجه به سیاستگذاری‌های صورت گرفته، سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی در این حوزه‌ها در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز