شهریار فولادوند:

حمایت از مدارس غیردولتی «عام‌المنفعه» و «خیریّه»

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۲:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۴۷۴
حمایت از مدارس غیردولتی «عام‌المنفعه» و «خیریّه»
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از برنامه‌ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند، خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، شهریار فولادوند از برنامه ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند، خبر داد و گفت:  مدارس غیردولتی ای در سطح کشور در حال فعالیت اند که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریّه اداره می‌شوند که اکثریّت این مدارس در مناطق محروم فعالیت می‌کنند و توسط انجمن‌ها و گروه‌های مردمی، اداره می‌شوند.

فولادوند افزود: در برخی از این مدارس، صرفاً دانش آموزان محروم و بازمانده از تحصیل ازجمله ایتام یا کودکان بد سرپرست تحت پوشش قرار می‌گیرند و کلیه هزینه‌ها نیز از سوی خیرین پرداخت می‌شود.

 وی ادامه داد: در این مدارس علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، در بسیاری از مواقع به جنبه‌های مختلف مشکلات دانش آموزان ازجمله مسائل اقتصادی و خانوادگی نیز رسیدگی می‌شود.

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه بیان کرد: با توجه به مأموریت اصلی این سازمان در جذب مشارکت‌های مردمی، مصمم هستیم در راستای حمایت از این‌ مدارس، دستورالعمل‌هایی را صادر و به تمامی استان‌های کشور ابلاغ کنیم تا به تسهیل این اقدامات خداپسندانه و عام‌المنفعه، کمک کنیم.

فولادوند تصریح کرد: این کمک‌ها و حمایت‌ها لزوماً کمک‌های مالی و مادی نیست، زیرا رویکرد بسیاری از این گروه‌ها عدم استفاده از کمک‌های دولتی است. در حال برنامه‌ریزی و تنظیم دستورالعمل‌هایی برای کمک به این قبیل مدارس، به ویژه در امور ثبت‌نام و اولویت در تخصیص نیروی انسانی، هستیم و امیدواریم به‌زودی این دستورالعمل‌ها تصویب و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز