وزیر آموزش و پرورش؛

ساخت روزانه ۲۸ کلاس درس در دولت تدبیر و امید

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۶:۳۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۵۳۴۲
ساخت روزانه ۲۸ کلاس درس در دولت تدبیر و امید
وزیر آموزش و پرورش در آیین «افتتاح متمرکز پروژه‌های آموزش‌وپرورش» با حضور رئیس‌جمهور، از ساخت روزانه ۲۸ کلاس درس و کاهش ۱۰،۵ درصدی مدارس نیازمند تخریب و بازسازی، بهره برداری ۸۱ هزار و ۹۰۰ کلاس، افزایش ۷دهم متر مربعی سرانه آموزشی کلاس درس در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح متمرکز ۲۶۸فضای آموزشی با ۱۲۹۵کلاس درس که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه مدرسه قبل از اینکه یک مکان فیزیکی باشد یک محیط تربیتی برای رشد، نمو و توسعه ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: مدرسه محیطی برای تمرین زندگی اجتماعی و انتقال فرهنگ ادب و شناخت هنر اصیل یک کشور است. تمرین آزاد اندیشی، رقابت و رفاقت، شکست و پیروزی، گذشت و ایثار، ساختن و سازندگی، خلاقیت و نوآوری و ده‌ها تمرین زندگی در مدرسه امکان پذیر است؛ مدرسه در تمام کشورها و ملت‌ها از منظر امنیت، سلامت، شادابی و نشاط و هم از نظر تجهیزات و امکانات، اهمیت دارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مدرسه باید شوق یادگیری را در دانش‌آموزان افزایش دهد، اظهار کرد: یادگیری دستاورد بزرگ یک ملت و مدرسه محل ترسیم ساختن آینده یک کشور و تمدن است، لذا در دولت شما مدارس با این ویژگی‌ها ساخته می‌شوند و این رویداد بسیار مهم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبیر و امید هر روز ۲۸کلاس درس احداث شده است و ۱۰،۵درصد از تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی کاسته شده است و در 5 سال اخیر این تعداد از ۳۰درصد کل مدارس به 19.5 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۶هزار فضای آموزشی با ۸۱هزار و ۹۰۰کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است ادامه داد: در سال ۹۹دو برابر کلاس بهره‌برداری شده و متوسط سرانه فضای آموزشی به تناسب هر دانش‌آموز از ۴.۵متر مربع در سال ۹۲به سال ۹۹به ۵.۲افزایش پیدا کرده است این در حالی است که تعداد جمعیت دانش‌آموزی همه ساله افزایش پیدا کرده و با افزایش۸۰۰هزار دانش‌آموز روبرو بودیم.

حاجی میرزایی عنوان کرد: رویکرد مدرسه سازی باعث مشارکت خیرین مدرسه ساز شده است و تعداد  طرح‌های خیرین مدرسه ساز به بیش از ۵برابر رسیده است.  اعتبارات مدرسه سازی از ۵۵۰میلیون تومان در سال ۹۲به ۳۰هزار میلیارد تومان در سال ۹۹افزایش پیدا کرده و میزان اعتبارات دولتی در فاصله سال‌های ۹۲تا ۹۹، ۱۰برابر شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سال گذشته طرح آجر به آجر را برای مشارکت عموم مردم در امر خیر مدرسه سازی طراحی کردیم و تا کنون بیش از یک میلیون نفر از مردم با آورده‌های اندک به این نهضت بزرگ پیوستند. در این اندیشه هستیم باید هر ایرانی در ساخت مدرسه سهیم باشد.

وی ادامه داد: در این مدت تمام بخاری‌های نفتی در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود، جمع آوری و ۲۷۶هزار کلاس درس استاندارد شد؛ هر روز ۸۹کلاس از نظر سیستم گرمایشی ایمن و تمام مدارس خشتی و گلی جمع آوری شد. در سال ۹۷، هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم که امروز این مدارس با مدارسی ایمن جایگزین شده است.

حاجی میرزایی اظهار کرد: بودجه عمرانی کشور برای مدرسه سازی در سال ۹۹به 7.5 درصد افزایش پیدا کرده است که حاکی از توجه وافر دولت حضرتعالی به امر مدرسه سازی و توسعه فرهنگ است، لذا به نمایندگی از جامعه فرهیخته کشور از حمایت‌های حضرتعالی و دولت تدبیر و امید قدردانی می‌کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز