وزیر علوم:

تلاش و ایجاد فضا برای افتخارآفرینی بانوان، یک افتخار است

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۳:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۴۶۲۷
تلاش و ایجاد فضا برای افتخارآفرینی بانوان، یک افتخار است
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی زن و علم با بیان اینکه نقش زنان در افتخارآفرینی برای میهن بسیار مهم و موثر است، گفت: تلاش و ایجاد فضا برای افتخارآفرینی بانوان، یک افتخار است و همگی باید در این راستا بکوشیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی در این آیین گفت: زنان بزرگی در تاریخ وجود دارند که افتخارآفرینی‌های زیادی داشته‌اند. چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام. زنانی که به عنوان الگو و اسوه در زمینه‌های مختلفی چون کشورداری، دانشمندی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف معرفی شدند.

وی افزود: البته گاهی هم به دلیل کوتاهی تاریخ‌نگاران به ویژه بعد از قرن سوم و چهارم معرفی آنان کم شده است. اما خوشبختانه در ایران به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فضای خوبی برای فعالیت و معرفی آنان در جامعه فراهم شده است.

دکتر غلامی با بیان اینکه نمونه‌های معدود و محدودی از بانوان موفق در این جشنواره‌ها معرفی می شوند، اظهار داشت: آمار و ارقام اعلام شده نشان می‌دهد جمعیتی کثیری از بانوان کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تولید علم، تربیت دانشجو و توسعه دانش به صورت چشمگیر فعالیت داشته و تعداد آنان قابل توجه است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بیش از ۵۰ در صد دانشجویان کشور را دختران و ۳۰ درصد اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها از نخبه‌های جامعه هستند که در زمینه‌های مختلف درخشیده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد: ۵۹ و نیم درصد داوطلبان در آزمون سراسری امسال دختران بودند و این نشان‌دهنده این است که فضای خوبی در جامعه و خانواده‌ها برای تحصیلات عالیه دختران فراهم شده که این بسیار ارزشمند است.

دکتر غلامی با اشاره به اینکه جشنواره زن و علم تنها بخش کوچکی از کارهای بزرگی است که بانوان در آن درخشیده‌اند، ابراز امیدواری کرد: همگان برای توسعه موفقیت‌های بانوان اندیشمند کشور همه تلاش و اهتمام خود را به کار گیرید و تلاش برای افتخارآفرینی زنان جزو افتخارات باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز