سورنا ستاری:

شرکت‌های دانش‌بنیان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۱:۴۷:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۹۴۷۵
شرکت‌های دانش‌بنیان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند
معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری گفت: با فعالیت ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان محصولات این شرکت‌ها به فروش رسیده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر سورنا ستاری در سفر یکروزه خود به قزوین در بازدید از پارک علم و فناوری قزوین گفت: توسعه یک تحول فرهنگی است و پایین دست آن می‌شود نرم افزار. لذا روح پژوهش مهم است و وقتی در مورد توسعه حرف می زنیم منظور فرهنگ توسعه است و باید بخش خصوصی، دولتی و مردم یک طرح را بخواهند تا عملیاتی بشود.

دکتر ستاری اضافه کرد: امروز برای توسعه به زیست بوم و اکوسیستم نیاز داریم و لازم است بخش خصوصی در فناوری مشارکت کند تا کارها شتاب گیرد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش بنیان و صدها شتابگر علمی داریم که بالای ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فروش شرکت های دانش بنیان است و این افتخار می تواند عامل تحرک بیشتر در آینده باشد.

وی اظهارداشت: در آموزش و پژوهش سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و اگر اثار آن را در بودجه و اقتصاد کشور نبینیم حتماً یک جای کار ایراد دارد و با این همه مراکز پژوهشی نتوانیم یک لایننس درست کنیم کارها ایراد دارد.

دکتر ستاری اضافه کرد: چالش ما در اکو سیستم است و محصول حاصل از سرمایه گذاری لذا باید دانست که در پژوهش و تولید محصول دولت نمی تواند ورود کند و واکسن و خودرو بسازد و قطعاً فقط دانشگاه قادربه حل مسئله نیست و باید مراکز رشد و نوآوری و فرهنگی داشته باشید که ارزش کار را بداند.

گفتنی است؛ مرکز نوآوری چشمه نور، صندوق پژوهش و فن آوری غیر دولتی، رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح پایلوت خط بازیافت پسماندهای الکترونیک شرکت رینو و واگذاری اراضی پارک از پروژهایی بود که توسط معاون رئیس جمهور رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز