دکتر میرزاده در دیدار با کارکنان و اعضای هیات علمی واحد شهریار عنوان کرد

پتانسیل غرب استان تهران برای تبدیل شدن به یکی از قطب های علمی کشور

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۰:۲۱:۵۰
کد خبر: ۴۱۷۷۰۶
پتانسیل غرب استان تهران برای تبدیل شدن به یکی از قطب های علمی کشور
دکتر میرزاده در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی شهریار و افتتاح چند پروژه عمرانی با تعدادی از اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارکنان و روسای واحدهای غرب استان تهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر میرزاده در این جلسه که با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار و دیگر مسئولان شهرستان شهریار برگزار شد، گفت: از خدمات دکتر باقریان که با جدیت امور این واحد را دنبال کرده اند تشکر می کنم. عزم دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه واحد شهریار جدی است، خوشبختانه برای اجرای طرح های این واحد با مشکل منابع روبرو نیستیم و می توانیم از تسهیلات وام با بهره پایین نیز استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به حضور 130هزار دانش آموز در شهرستان شهریار گفت: باید از هم اکنون برای ادامه تحصیل این دانش آموزان در مقاطع تحصیلات عالی و تکمیلی برنامه ریزی کرد تا آنها مجبور نشوند برای ادامه تحصیل به شهر تهران و شهرهای دور روانه شوند. همان گونه که می دانید شهر تهران دارای مشکلات زیست محیطی و ترافیکی است. این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی می تواند یک حرکت موثر زیست محیطی برای شهرهای اطراف تهران نیز به شمار رود.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه از دکتر نوابخش رییس استان تهران خواست تا یک جلسه هماهنگی باحضور روسای واحدهای شهرستان شهریار برگزار و در آن طرح های توسعه این منطقه متناسب با طرح آمایش سرزمینی دانشگاه آزاد اسلامی را تدوین کند.

 

وی تاکید کرد: البته پیش از توسعه فضاهای آموزشی و ساختمان ها باید به فکر توسعه نیروی انسانی متخصص باشیم و این دو پارامتر باید هماهنگ با یکدیگر توسعه یابند. خوشبختانه تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت این شهرستان تا مهرماه امسال به 75 نفر خواهد رسید، این تعداد اگرچه خوب است اما تا استانداردهای دانشگاه فاصله دارد.

 

دکتر میرزاده همچنین از روسای واحدهای غرب استان تهران خواست تا نسبت به اصلاح هرم اعضای هیات علمی و توسعه رشته های تحصیلی متناسب با نیازهای منطقه براساس طرح آمایش سرزمینی دانشگاه اقدام کند تا این منطقه طی 3 سال آینده به یکی از قطب های علمی کشور تبدیل شود.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از معاونت عمرانی نیز خواست تا با توسعه فضای مسقف و غیر مسقف آموزشی سرانه فضای آموزشی در این واحد را به استانداردهای این دانشگاه نزدیک سازد.

 

مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیگیری های دکتر باقریان برای مستند کردن املاک این واحد و تلاش برای ساخت ساختمان های آموزشی آن قابل تقدیر است.

 

وی افزود: طبق طرح جامع واحد شهریار، باید 30 هزار مترمربع دیگر به فضاهای عمرانی این واحد افزوده شود.

 

دکتر احسانی معاون اداری و مالی دانشگاه نیز با اشاره به تراز مثبت مالی واحد به لزوم دقت بیشتر در امر وصول مطالبات دانشگاه تاکید کرد.

 

دکتر مجتبی علوی فاضل رییس مرکز هماهنگی امور استان ها و هیات های امنای استانی نیز خاطر نشان کرد: واحد شهریار درخواست ایجاد 31 رشته محل را ارائه کرده که در دست بررسی است و امیدواریم مساعدت های لازم برای تصویب آنها انجام شود.

 

وی افزود: در حال حاضر 79 عضو هیات علمی با این واحد همکاری دارد که از میان 38 نفر آنها مربی، 40 نفر استادیار و یک نفر استاد تمام است.

 

در ابتدای این جلسه دکتر باقریان رییس واحد شهریار نیز به ارائه گزارشی از روند احداث این واحد پرداخت.

 

وی با بیان اینکه مرکز شهریار دارای مشکلات عدیده از نظر فضا و امکانات بود از توجه دکتر میرزاده و سیاست های وی در دوره جدید به عنوان عامل پیشرفت واحد و توانمندشدن برای ساخت یک ساختمان آموزشی یاد کرد.

 

دکتر نوابخش رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز با ارائه گزارشی از روند حل مشکلات واحدهای استان تهران از زحمات دکتر باقریان تشکر کرد.

 

همچنین فرماندار و شهردار شهریار در این جلسه برای کمک به این واحد و حل مشکلات آن اعلام آمادگی کردند.

 

پیش از سخنان دکتر میرزاده، حسن پور رییس واحد شهر قدس، صداقت رییس واحد ملارد، کلانتری رییس مرکز صباشهر به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای خود و منطقه پرداختند و تعدادی از اعضای هیات علمی، کارکنان و نمایندگان دانشجویان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

دکتر میرزاده ضمن استقبال از پیشنهادهای آنها به دکتر ذاکر مشاور اجرایی رییس دانشگاه، دکتر علوی فاضل و دکتر نوابخش ماموریت هایی را در راستای اجرای نظرات اساتید و دانشجویان ابلاغ کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز