دیدار سفیر بنگلادش در تهران با رییس دانشگاه تهران

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۲:۵۳:۳۱
کد خبر: ۴۲۰۱۴۱
دیدار سفیر بنگلادش در تهران با رییس دانشگاه تهران
سفیر بنگلادش در تهران با دکتر نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجیب الرحمان بویان، سفیر بنگلادش در تهران، ۳۰ خرداد با دکتر نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دکتر نیلی احمدآبادی طی سخنانی با اشاره به جایگاه خاص دانشگاه گفت: «دانشگاه تهران دانشگاهی جامع است و توسعه همکاری‌های بین‌المللی یکی از اهداف راهبردی آن است. در حال حاضر دانشگاه تهران تبادلات دانشجویی فعالی در قالب برنامه‌های بین‌المللی و همکاری خوبی با صنعت دارد و پردیس کیش دانشگاه نیز برنامه‌های بین‌المللی‌ را در دستور کار خود قرار داده است.»

در این دیدار، سفیر بنگلادش ضمن ابراز علاقه به برقراری روابط دانشگاهی بین دو کشور گفت: «ما برای دانشگاه تهران و دانشگاهیان احترام خاصی قائل هستیم و علاقه‌مندیم که همکاری بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی بنگلادش با دانشگاه تهران توسعه پیدا کند.»

سفیر بنگلادش افزود: «دانشگاه داکا در بنگلادش همتای دانشگاه تهران و معروف به آکسفورد شرق است. دانشگاه در تعالی و تلاش ما برای استقلال، سهم زیادی داشته است. ما هم اکنون حدود ۹۵ دانشگاه خصوصی و ۴۰ دانشگاه دولتی داریم و ایرانی‌ها در بنگلادش و کل شبه قاره هند نفوذ و اثرات زیادی تا کنون داشته‌اند. ما در زبان بنگالی بیش از شش هزار کلمه مشترک با زبان فارسی داریم. زبان تدریس در دانشگاه‌های ما بنگالی است، البته رشته‌های پزشکی و فنی و مهندسی به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شود.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز