مدیرکل دفترآموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش خبرداد :

تصویب آیین نامه اجرایی پیش دبستانی در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۳:۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۲۹۶۴۵
تصویب آیین نامه اجرایی پیش دبستانی در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از تصویب آیین نامه اجرایی دوره پیش دبستانی در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رخساره فضلی در همایش توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی استان که در دهکده ساحلی شهرستان بندرانزلی برگزار شد اظهارکرد: براساس نظر کارشناسان بزه، طلاق و اقدام به جرم در کودکانی که دوره پیش دبستانی را با موفقیت پشت سر گذرانده اند، کمتر بوده و اکثر این کودکان درآینده افراد موفقی هستند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دوره پیش دبستانی دوره ای تخصصی و حرفه ای بوده و درصورت نبود مربیان متخصص ،این دوره ، سامان نمی گیرد.

وی با اشاره به کاهش بهره هوشی در کشور به عنوان زنگ خطر برای مربیان دوره پیش دبستانی خاطرنشان کرد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بزرگترین دستاورد نظام آموزش و پرورش بوده و براساس دستور معظم له، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک، دوره پیش دبستانی تا دانشگاه است .

فضلی با بیان اینکه سرنوشت کودکان در دستان مربیان دوره پیش دبستانی است، خاطرنشان کرد: با وجود غیر اجباری بودن دوره رسمی پیش دبستانی در آموزش و پرورش ، آموزش های آن باید منعطف و سیال باشد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید بر توسعه آموزش دوره پیش دبستانی درمناطق محروم دو زبانه وحمایت دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر مناطق افزود: 16 نهاد و 18موسسه قرآنی کار پیش دبستانی انجام می دهند که درصورت عدم تبعیت از قوانین آموزش و پرورش این فرصت ها به عنوان تهدید تلقی می شود .

فضلی تاکیدکرد: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر عملیاتی کردن استقرار مدیریت یکپارچه از مهرماه امسال، بر توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی تاکید داشته وعلاوه بر افزایش دوره های غیر دولتی در شهرها و مناطق برخوردار، مناطق کم برخوردار و محروم نیز به صورت دولتی اداره می شود.

وی با تاکید براهمیت تقویت باورهای فرهنگی در دوره پیش دبستانی یادآور شد: آیین نامه اجرایی دوره پیش دبستانی تهیه و کلیات آن در کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

فضلی تربیت در دوران کودکی را مثل حکاکی بر روی سنگ دانست و تصریح کرد: مبنای تعلیم و تربیت دینی و معنوی در دوره پیش دبستانی بوده و ایجاد محیط دینی و معنوی ، تاثیر بسزایی در آموزش های تربیت دینی کودکان دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز