دانشگاه تبریز در حوزه علوم زندگی و زمین جزو دانشگاه های برتر کشور انتخاب شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۰:۵۳:۵۰
کد خبر: ۴۳۳۲۱۹
دانشگاه تبریز در حوزه علوم زندگی و زمین جزو دانشگاه های برتر کشور انتخاب شد
دانشگاه تبریز رتبه ششم دانشگاه های برتر کشور در حوزه علوم زندگی و زمین را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا پور محمدی، با اعلام این خبر گفت: در رتبه بندی لایدن سال 2016، در حوزه علوم زندگی و زمین دانشگاه تبریز از لحاظ کمیت تولید علم برتر در جایگاه 495 دنیا و در بین 11 دانشگاه برتر کشور در این بخش در رتبه ششم قرار دارد.

رییس دانشگاه تبریز افزود: در رتبه بندی لایدن سال 2016حوزه علوم زندگی و زمین دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان و تبریز هم به ترتیب رتبه های اول تا ششم ایران را کسب نموده و در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.

دکتر پورمحمدی تصریح کرد: در این رتبه بندی دانشگاه تبریز در رده کمیت علم برتر یک درصد، 10 درصد و 50 درصد نیز به ترتیب با کسب سهم تولید علم 0/4 ، 6/8 و 43/7درصد در رده های برتر دنیا و دانشگاه های کشور قرار گرفته است.

یادآور می شود: حوزه علوم زندگی و زمین 39 رشته مختلف را شامل می شود که عمدتا شامل علوم کشاورزی، گیاهی، محیط، رفتار، زیست شناسی، بوم شناسی، مهندسی محیط، علوم و فناوری تغذیه، شیلات، جنگلداری، زمین شناسی، باغبانی، میکروبیولوژی، کانی شناسی، قارچ شناسی، اقیانوس شناسی، جانورشناسی، دامپزشکی و منابع آب است.

همین گزارش حاکیست؛ اخیرا دانشگاه تبریز در طرح سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های دولتی، در سطح یک قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز