با حضور مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی؛

نشست هم اندیشی روسای شش دانشگاه دولتی و ۱۷ موسسه آموزش عالی و دانشگاه غیردولتی استان آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز بصورت جداگانه برگزار شد.

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۹:۴۸:۲۰
کد خبر: ۴۴۱۳۹۲
نشست هم اندیشی روسای شش دانشگاه دولتی و ۱۷ موسسه آموزش عالی و دانشگاه غیردولتی استان آذربایجان شرقی  به میزبانی دانشگاه تبریز بصورت جداگانه برگزار شد.
نشست هم اندیشی روسای شش دانشگاه دولتی و 17 موسسه آموزش عالی و دانشگاه غیردولتی استان آذربایجان شرقی به منظور ارتقاء و استاندارد سازی تجهیزات و امکانات این مراکز به میزبانی دانشگاه تبریز بصورت جداگانه برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در نشست صبح با دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی با بیان اینکه در سال های اخیر با وجود برخی تنگناها و موانع موسسات آموزش عالی غیردولتی پیشرفت و رشد قابل توجهی داشته اند، گفت: این موسسات باید از فرصت بوجود آمده به بهترین شکل برای رضایت، ارتقا و استاندارد سازی شاخص های لازم استفاده نمایند.

دکتر اصغر مولائی دهکردی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: در برخی کشورها مراکز آموزش عالی خصوصی به عنوان بهترین موسسات غیردولتی مطرح هستند لذا آرزو و تلاش وزارت علوم و دست اندرکان این حوزه بر این است که موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در کشورمان هم ضمن دست یابی به استانداردهای لازم، به عنوان بهترین در میان دانشگاه غیردولتی مطرح شوند.

به گفته وی در سال های اخیر توسعه رشته های موسسات آموزش عالی غیردولتی نسبت به مراکز دولتی10 برابر شده که این امر توجه نظام به توسعه و توزیع عادلانه گسترش نظام آموزش عالی کشور را نشان می دهد، اما باید نسبت به استاندارد سازی آنها نیز اقدام شود.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی تصریح کرد: در دفتر گسترش آموزش عالی حرکت در راستای اسناد بالادستی از جمله راهبردهای اصلی ما است که در همین خصوص بر ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور توجه ویه می شود.

رییس دانشگاه تبریز، نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در خطه آذربایجان دقت و سخت گیری های لازم در خصوص توسعه و رشد مراکز آموزش عالی با توجه به آمایش این سرزمین صورت می گیرد، گفت: دانشگاهیان این منطقه همگی به نظام آموزش عالی کشور عرق و تعصب دارند و با وحدت، تلاش و همدلی تلاش می کنند، گام های موثر و تعیین کننده ای را در راستای توسعه همه جانبه نقشه جامع علمی کشور بردارند.

دکتر محمدرضا پور محمدی، در ادامه افزود: با عقل، خرد جمعی و منطق و به ویژه با برنامه ریزی صحیح بر اساس نیاز هر منطقه می توان کارهای بزرگی در پیشرفت علمی کشور انجام داد.

رییس هیات نظارت و ارزیابی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: ما در حین اینکه تلاش داریم آموزش عالی را در نقاط مختلف کشورمان فراگیر کنیم، باید توجه به کیفیت نظام آموزش عالی کشور در کنار رشد کمی صورت گیرد و نیز  هماهنگی های لازم با توجه به اسناد بالادستی نیز ضروری است.

همین گزارش حاکی است: در این آیین جمعی از روسای دانشگاه های دولتی و موسسات آموزش عالی غیر دولتی به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان نیز دکتر اصغر مولائی دهکردی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی به برخی از نظرات و سوالات پاسخ داد.

یادآور می شود: بازدید از امکانات و تجهیزات برخی از مراکز آموزش عالی دولتی و موسسات آموزش عالی غیردولتی استان آذربایجان شرقی از دیگر برنامه های مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی و هیات همراه وی بودند.

خاطر نشان می می شود: این آیین در دو نشست جداگانه؛ صبح با شرکت روسای موسسات آموزش عالی و دانشگاه غیردولتی؛ پیام نور، جامع علمی وکاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، ارس، اسوه، الغدیر، چرخ نیلوفری آذربایجان، دانشوران، ربع رشیدی، رشدیه، سراج، شیخ شهاب الدین اهری، صنعتی مراغه، علم و فناوری شمس، عین القضات میانه، میزان و نبی اکرم، و بعد از ظهر با حضور روسای دانشگاه های دولتی تبریز، صنعتی سهند، هنر اسلامی تبریز، شهید مدنی آذربایجان، مراغه و بناب برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز