وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: تسهیلات ارائه شده توسط صندوق رفاه به دانشجویان در سال گذشته بی‌سابقه بوده است

۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۰۸:۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۴۲۴۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: تسهیلات ارائه شده توسط صندوق رفاه به دانشجویان در سال گذشته بی‌سابقه بوده است
دکتر محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به خدمات رفاهی ارائه شده توسط صندوق رفاه به دانشجویان گفت: تسهیلات ارائه شده توسط صندوق رفاه به دانشجویان در سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر فرهادی که به مناسبت هفته دولت برای بازدید و افتتاح چندین طرح به استان سمنان سفر کرده بود با حضور در برنامه تلویزیونی "پرسمان هفته" اهم برنامه ها و اقدامات این وزارتخانه را در حوزه علوم ، تحقیقات و فناوری تشریح کرد.

وزیر علوم در ابتدابا گرامی‌داشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار داشت: بدون شک این دو شهید بزرگوار الگوی خوبی برای همه مسئولان و کارمندان می‌باشند.

وی درادامه با مهم دانستن ارتقای کیفیت دانشگاه های کشور و استان سمنان ، ماموریت گرایی دانشگاه ها بر حسب آمایش آموزش عالی ، توجه به امکانات ، استعدادها ، نیروی انسانی و ایجاد رشته های تحصیلی مدرن و بین رشته ای را از اولویت هایی برشمرد که در دانشگاه های کشور مد نظر است.

دکتر فرهادی همچنین به تسهیلات ارائه شده به دانشجویان توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تسهیلات هدفمندتر و موثرتر شده و مبلغ نه میلیارد و دویست میلیون تومان به دانشجویان استان سمنان برای تسهیلات مختلفی از قبیل ازدواج و ودیعه مسکن تخصیص یافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص دو میلیارد و ششصدمیلیون تومان اعتبار برای بهبود فضای خوابگاهی و حل مشکلات جاری دانشگاه های استان سمنان خبر داد.

دکتر فرهادی با مقایسه میزان اعتبارات تخصیص یافته جهت کمک به دانشجویان در سال‌های اخیر گفت: میزان اعتبارات اختصاص یافته به دانشجویان در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض در سال 93، مبلغ 260 میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال 94، به370  میلیارد تومان و در سال 95 به 670 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی در سراسر کشور تصریح کرد: با اعتبارات اخذ شده و کمک صندوق رفاه به دانشگاه‌ها تعداد 66 خوابگاه رتبه 5 کشور در تابستان در حال تعمیر و بازسازی هستند.

دکتر فرهادی با اشاره به مستقر شدن مراکز مشاوره در خوابگاه‌های دانشجویی در سال جدید اظهار کرد: برای کمک به حفظ سلامت روانی و ایجاد فضای آرامش و نشاط در دانشگاه‌ها در سال جدید با کمک صندوق رفاه یک‌صد اتاق تندرستی در خوابگاه‌های دولتی سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود که با توجه به میزان 120 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان سمنان تعدادی از این اتاق‌ها به این استان اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین بازسازی سلف سرویس‌ها و رتبه‌بندی غذای دانشجویی را از دیگر اقدامات تاثیرگذار صندوق رفاه دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: ساخت، تجهیز و تامین امکانات سالن‌های غذاخوری و ایجاد تنوع غذایی در برنامه دانشجویان با ورود بخش خصوصی از برنامه‌های در دست اجرای صندوق رفاه دانشجویان است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز