دکتر هاشمی برنامه های نهمین دوره جشنواره ملی حرکت در دانشگاه شهید باهنرکرمان را تشریح کرد

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۴:۰۵:۰۸
کد خبر: ۴۵۹۰۹۵
دکترسید ضیا هاشمی ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ازبرگزاری نهمین جشنواره ملی حرکت در هفته اول مهر ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر هاشمی با اشاره به اهتمام ویژه وزارت علوم در برگزاری جشنواره ملی حرکت گفت: این چهارمین دوره برگزاری  جشنواره ملی حرکت در دولت یازدهم است و فاصله میان جشنواره ها از یکدیگر کمتر از یکسال بوده و تلاش شده تا با استفاده از تجربیات سال های گذشته ،امسال این جشنواره را در  سطحی قوی تر برگزار کنیم تا بهترین و موفق ترین آثار دانشجویی فرصت رقابت در سطح ملی را پیدا کنند.

وی با اشاره به  ویژگی های نهمین جشنواره ملی انجمن های علمی دانشجویی و این که امسال جشنواره ملی حرکت از چهار ویژگی خاص برخوردار است ، افزود: بین المللی شدن این جشنواره که به دنبال حضور تعدادی از دانشجویان خارجی در جشنواره هشتم در مشهد مقدس از جمله ویژگی های این جشنواره است که  امسال بخش بین الملل بطور رسمی فعال شده واز دانشجویان ایرانی خارج از کشور و همچنین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کشورمان رسما دعوت شده تا در این جشنواره شرکت  و آثار خود را ارسال کنند ولذا این فرصتی است تا این جشنواره در سطح بین المللی نیز به دنیا معرفی شود.

دکتر هاشمی ویژگی دیگر جشنواره  ملی حرکت امسال را حضور دانشگاه های غیر دولتی دانست و گفت : در سال های گذشته دانشگاه های پیام نور، دانشگاه جامع علمی - کاربردی ، فنی و حرفه ای و فرهنگیان  درجشنواره حضور داشتند که امسال امکان حضور دانشگاه های غیر دولتی نیز فراهم شده و البته تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی نیز در بخش نمایشگاهی  حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم با اشاره به رشد بارز اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی گفت : در جشنواره امسال فرصتی هم برای رقابت میان اتحادیه های انجمن های علمی دانشجویی فراهم شده است.

وی گفت : درآغاز به کاردولت تدبیر و امید تنها پنج اتحادیه علمی دانشجویی فعال بودند و امروز این رقم به 28 اتحادیه رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به آخرین ویژگی جشنواره ملی حرکت امسال اشاره کرد و افزود: امسال بخشی به نام بخش خلاق به جشنواره اضافه شده  و 276 اثر از میان آثار رسیده به جشنواره به عنوان آثار خلاق عرضه خواهد شد.

دکتر هاشمی در ادامه به بخش های مختلف  نهمین جشنواره ملی حرکت اشاره کرد و گفت: جشنواره امسال از چهار بخش تشکیل شده که بخش رقابتی ، محوری ترین قسمت جشنواره است و آثاری که در سطح دانشگاه ها برگزیده شده اند دراین بخش در سطح ملی با هم رقابت خواهند کرد.

وی گفت: بخش نمایشگاهی از دیگر بخش های نهمین جشنواره ملی حرکت است که برپایی نمایشگاهی در دانشگاه شهید باهنر کرمان جهت نمایش فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی قلمداد می شود.

 وی بخش آموزشی را دیگر بخش جشنواره ارزیابی کرد و افزود:بخش آموزشی در قالب کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی برگزار می شود.

دکتر هاشمی  بخش آخر جشنواره ملی حرکت را فن بازار اعلام کرد و گفت: این بخش مانند سال های گذشته فعالیت خواهد داشت.

دکتر هاشمی در خصوص روند رشد و توسعه فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی نسبت به دوره هشتم  برگزاری جشنواره ملی حرکت گفت: تعداد دانشگاه های شرکت کننده در این دوره 94 دانشگاه است که نسبت به دوره قبل 20 درصد افزایش پیدا کرده و تعداد آثاربرگزیده در مرحله نهایی جشنواره 975 اثر است که نسبت به دوره قبل 25 درصد افزایش داشته  است .

وی افزود: در این دوره تعداد و تنوع داوران از 50 داور به 120 داور رسیده که در 18 حوزه مختلف شامل آموزشی ، اختراعات ، ابتکارات و نوآوری ، کارآفرینی ، نشریه ، کتاب ، مسابقه ،بخش ترویجی و بخش خلاق به داوری آثار خواهند پرداخت و از حیث تخصصی ، آثار در پنج حوزه فنی و مهندسی ،علوم انسانی ، هنر و معماری ، علوم پایه و کشاورزی و علوم دامی طبقه بندی شده اند.

دکتر هاشمی  در خصوص روند انتخاب آثار افزود: هر اثر در مرحله اول برای سه داور از مجموع داوران ارسال می شود و داوران به آثار ارزیابی شده امتیازی می دهند که به عنوان نمره میانگین اثر در نظر گرفته می شود در مرحله بعد از میان کل آثار 30 درصد آثار برتر به مرحله نهایی رفته ومجددا مورد ارزیابی سه داور قرار می گیرند و برترین آثار انتخاب می شوند.

وی در پایان گفت : ما اکنون 8700 انجمن علمی دانشجویی ثبت شده داریم که در سطح دانشگاه های کشور فعال هستند و تصمیم بر آن است که با کمک بخش های مختلف وزارت علوم مانند معاونت پژوهش و فناوری بتوانیم فعالیت این انجمن ها را از نظر کمی و کیفی ارتقا بخشیم.

گفتنی است هفته جشنواره ملی حرکت که عرصه نمایش دستاوردهای انجمن های علمی دانشجویی در حوزه های مختلف علوم ،فناوری ،کشاورزی و علوم انسانی است از سوم تا پنجم مهر ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز