رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع):فعالیت های علمی با دانشگاه های عراق حول مراسم عظیم اربعین حسینی توسعه می‌یابد

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۱۳:۰۳:۳۱
کد خبر: ۴۶۹۴۲۶
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع):فعالیت های علمی با دانشگاه های عراق حول مراسم عظیم اربعین حسینی توسعه می‌یابد
دکتر خلیل‌زاده از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهش‌های معطوف به رویداد عظیم اربعین حسینی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی خلیل‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و هیئت همراه با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، دکتر خلیل‌زاده ضمن تشکر از تلاش‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در راستای تأیید مدارک این دانشگاه از سوی وزارت آموزش عالی عراق گفت: دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) از ظرفیت بسیار خوبی برای دانشجویان عراقی برخوردار است و در نظر دارد تعاملات علمی ـ دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های عراق، بسط و توسعه دهد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) ضمن اشاره به رویداد عظیم اربعین حسینی گفت: بهبود سطح کیفی برگزاری این مراسم باشکوه از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران و عوامل اجرایی و همچنین، انجام پژوهش‌های معطوف به این رویداد با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: امید است ازبرگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی زمینه همکاری دانشگاه امام رضا (ع) با دانشگاه‌های عراقی پیرامون این رویداد وحدت‌آفرین ایجاد شود.

اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان نیز درسخنانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) وابسته به آستان قدس رضوی در شهر مقدس مشهد واقع شده است، این موضوع شماری زیادی از دانشجویان عراقی را متمایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه خواهد کرد و این موضوع زمینه بسیار مثبتی را برای این دانشگاه جهت جذب دانشجویان عراقی فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین به عنوان بزرگ ترین تجمع انسانی در سطح جهان، گفت: بدون شک نقش دانشگاه‌ها در بهبود و ارتقای سطح کیفی برگزاری این مراسم باشکوه نقشی بارز و تاثیرگذار است.

وی همچنین، از آمادگی رایزنی فرهنگی ایران برای همکاری با دانشگاه امام رضا (ع) در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مراسم اربعین با همکاری دانشگاه‌های عراقی خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز