دکتر سالار آملی :حفظ و حمایت از نخبگان علمی کشور از سیاست ها و اولویت های وزارت علوم است

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۲:۳۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۵۲۷۸
دکتر سالار آملی :حفظ و حمایت از نخبگان علمی کشور از سیاست ها و اولویت های وزارت علوم است
قائم مقام وزیر علوم ضمن اشاره به سیاست ها و برنامه های کلان فعالیت های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر حفظ و حمایت از نخبگان علمی داخل کشور به عنوان یکی از سیاست ها و اولویت های نخست نظام علمی بین المللی وزارت علوم تاکید کرد

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در جمع محققان و دانشمندان ایرانی و خارجی شرکت کننده درمراسم افتتاحیه ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانوکه در سالن غدیر دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد ،ضمن اشاره به سیاست ها و برنامه های کلان فعالیت های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر حفظ و حمایت از نخبگان علمی داخل کشور به عنوان یکی از سیاست ها و اولویت های نخست نظام علمی بین المللی وزارت علوم تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،دکتر سالار آملی در ادامه سخنان خود ،استعدادهای جوان ایرانی را به عنوان بزرگ ترین سرمایه کشور دانست و بر صیانت و حمایت از این نیروی های عظیم به عنوان یک سرمایه ملی و سرنوشت ساز تاکید کرد.

وی همچنین یکی از راه کارهای اساسی و بنیادی در رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی کشور و رهایی از تحریم ها ی بین المللی را تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و تکیه بر نیروهای مستعد و صیانت از نخبگان و متخصصان کشور دانست. 

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود ، به ایجاد ارتباط و توسعه همکاری با ایرانیان بویژه متخصصان و نخبگان ایرانی مقیم خارج و بهره گیری از دانش و تجارب آنها در جهت انتقال دانش به داخل کشور و رشد علمی و اقتصادی کشور تاکید کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، ایجاد دوره های مشترک آموزشی، اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی، تبادل استاد و پژوهشگر بویژه در سطح تحصیلات تکمیلی را از دیگر مصادیق بین المللی شدن دانشگاه ها و پژوهشگاه ها دانست و تجاری سازی یافته های پژوهشی و حرکت از فضای آزمایشگاهی به عرصه تولید و صنعت و ایجاد بازار برای تولیدات دانش بنیان را از اهداف مهم فعالیت های علمی بین المللی و اقتصاد دانش بنیان کشور دانست.

دکتر سالار آملی، بین المللی شدن دانشگاه ها را به عنوان یکی از سیاست های مهم در راستای حفظ و حمایت از نخبگان داخل کشور و تحقق چرخش مغزها برای ایرانیان خارج از کشور و رشد اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین آگاهی بخشی و افزایش سطح اطلاعات و دانش آحاد  کشور در جامعه به مفهوم عام و در بین اقشار علمی و  دانشگاهی کشور را به مفهوم خاص، از دیگر اهداف و سیاست های کلان علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قلمداد کرد.

دکتر سالار آملی این مهم را در رشد، توسعه و شکوفایی کشور و شتاب بخشی به اصل اقتصاد غیرنفتی و دانش محور،  بویژه بر پایه توجه و حمایت از نخبگان ملی و سرمایه های انسانی داخل کشور مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است در ششمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو که امروزدر دانشگاه خوارزمی برگزار شد، جمعی از محققان ایرانی و خارجی در حوزه علوم نانو از کشورهای کانادا، کرواسی، ترکیه، عمان، پاکستان افغانستان، تایوان، هند و عراق شرکت داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز