دستیابی محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به نتایج کاربردی در خصوص توسعه تحقیقات صنعت لاستیک‌سازی کشور

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۳:۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۴۶۱
دستیابی محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به نتایج کاربردی در خصوص توسعه تحقیقات صنعت لاستیک‌سازی کشور
محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به نتایج کاربردی در خصوص توسعه تحقیقات صنعت لاستیک‌سازی کشور دست یافتند.

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در پی بررسی و ارزیابی برخی از شرکت‌ها و واحدهای تحقیقات و تولید لاستیک در کشور بازدیدی از شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران انجام شد.

بر پایه این گزارش، پژوهشگران سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در این بازدید از کارخانه‌های کیان تایر و لاستیک پارس و آشنایی با مشکلات و چالش‌های پیش روی این صنعت با برگزاری جلسه‌ای با شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران راهکارهای تعامل و همکاری با این مرکز را بررسی و ارزیابی کردند.

شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران از سال 1367 فعالیت خود را آغاز و در راستای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت لاستیک کشور فعالیت می‌کند.

این شرکت با وجود بخش‌های مختلفی چون آزمایشگاه‌های تخصصی، آزمون تایر، بازرسی انرژی، دانشگاه جامع علمی  کاربردی و نیز بخش تحقیقات و مرکز رشد فعالیت‌ می‌کند.

با توجه به نیاز کشور به سالانه تولید 350 هزار تن تایر خودرو و تولید هم اکنون 250 هزار تنی لاستیک در کشور لزوم فعالیت بیشتر در این زمینه در کشور احساس می‌شود.

در این جلسه که با هماهنگی دفتر مرکزی ارتباط با صنعت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران انجام شد، نمایند‌گانی از دفتر ارتباط با صنعت، پژوهشکده‌های زیست فناوری، مکانیک، برق و فناوری اطلاعات و مطالعات فناوری‌های نوین حضور داشتند.

در این دیدار مدیرعامل شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک، رئیس مرکز رشد، قائم مقام مدیرعامل شرکت و دو تن دیگر از مدیران شرکت به نمایندگانی از طرف شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک حضور داشتند که علاوه بر معرفی این شرکت به بیان دستاوردها و فعالیت‌های گذشته و جاری شرکت پرداختند.

 استفاده از آزمایشگاه‌های سازمان و شرکت مهندسی مطابق با تعرفه های جاری طرفین، معرفی پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز شرکت‌های تایرسازی و شرکت‌های تولیدکننده قطعات لاستیکی از طرف شرکت مهندسی به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، همکاری سازمان با شرکت مهندسی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در شرکت‌های تایرسازی به منظور کاهش میزان مصرف انرژی، همکاری با شرکت مهندسی برای کاهش آلودگی هوای سالن‌های تولید برخی از کارخانه‌های تایرسازی، پیشنهاد برگزاری همایش HSEE در صنایع لاستیک با حمایت و مشارکت سازمان، ارائه غرفه و سخنرانی در سیزدهمین همایش ملی لاستیک کشور از سوی شرکت به سازمان، همکاری شرکت با سازمان در ارزیابی طرح‌های تأییدی ارجاع شده به سازمان در زمینه لاستیک و همکاری و مشارکت سازمان در پروژه‌های پیمانکاری جذب شده توسط شرکت مهندسی از جمله موارد پیشنهادی برای انعقاد تفاهم‌نامه پیش رو است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز