عقد تفاهم نامه همکاری بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۲:۳۱:۵۳
کد خبر: ۴۸۱۲۴۸
در حاشیه نشست توانمندسازی و انتقال تجربه به اعضای هیئت علمی در شرف استخدام دانشگاه فنی و حرفه ای، تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه ای، توسط دکتر خسرو پیری مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم و دکتر شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، این تفاهم‌نامه درخصوص ایجاد مراکز رشد با رویکرد "مهارتی" در دانشگاه فنی و حرفه ای و به منظور تحقق اهداف و سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

توسعه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش و دانایی و ایجاد اشتغال پایدار، مولد و دانش افزا بویژه برای فـارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای، از طریق ایجاد شرکت های کوچک و متوسط فناوری (SMEs) و حمایت از آنها در قالب یک مجموعه متمرکز پشتیبانی کننده در بخش های مختلف فناوری از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین ایجاد ارتباط فی مابین دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، صنایع و بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه حضور هرچه بیشتر تکنیسین‌های ماهر و کارآفرین و متخصصان جهت تأمین نیازهای صنعت و  حرکت صنعت کشور به سمت فناوری های پیشرفته و استفاده از این ظرفیتها از مفاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

ایجاد مراکز رشد به عنوان یکی از بسترهای لازم جهت حضور تکنیسین‌ها و متخصصان در عرصه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

گفتنی است با توجه به محورهای تفاهم‌نامه، فراهم کردن سازوکار لازم برای ایجاد  تعامل مناسب بین پارک علم و فناوری استانی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هر استان به منظور راه‌اندازی مراکز رشد اولیه در چارچوب سیاست‌ها و دستورالعمل‌های معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرایی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز