همکاری های ورزش دانشگاهی ایران و افغانستان گسترش می یابد

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۲:۳۴:۲۵
کد خبر: ۴۸۱۲۵۶
همکاری های ورزش دانشگاهی ایران و افغانستان گسترش می یابد
رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان باحضور در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ضمن بازدید از بخش های مختلف با دکتر دهخدا رئیس این فدراسیون درخصوص برنامه های ورزش دانشگاهی دیدارو گفتگو کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، منقوش الدین نسیمی رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان، دکترنجیب اله سهیم رئیس منابع انسانی وزارت عالی  و وحید اله حمیدی دبیرفدراسیون دانشگاهی   افغانستان با حضور دراین فدراسیون ضمن بازدید از بخش های مختلف با رئیس فدراسیون طی نشستی درخصوص تعامل وراه های توسعه ورزش دانشگاهی گفتگو کردند .

دراین دیدار دکتر دهخدا با ارائه گزارشی از فعالیت های این فدراسیون اظهار داشت: باتوجه به مشترکات دو کشور امیدوارم این نشست بتواند تقویت همکاری مشترک بین این دو کشور و همچنین توسعه و حفظ فرصت های لازم برای  کسب تجربه اندوزی دانشجویان از طریق تبادل تجارب و ایده های ورزشی شان و تشویق دیگر دانشجویان برای حضور در رویدادهای ورزشی را فراهم کند.

وی افزود: امیدوارم با گسترش همکاری بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران و افغانستان با هدف توسعه روابط بین الملل از طریق فعالیت های ورزشی و آموزشی، برگزاری کارگاه های علمی ورزشی اردوهای مختلف مشترک و برگزاری مسابقات چندجانبه بین دانشگاه های این دو کشور با یکدیگرفراهم شود.

درادامه منقوش الدین نسیمی ضمن تبریک موفقیت های کسب شده تیم های دانشجویی ایران در کشتی آزاد و فرنگی گفت: هدف ما این است که راه کارهایی پیدا کنیم که بتوانیم روابط ورزشی دو کشور را گسترش دهیم و امیدوارم با توجه به پتانسیل بالای کشور ایران شاهد همکاری‌های بیشتر در تمام زمینه ها بوده و از امکانات یکدیگر استفاده بهتر ببریم.

وی در ادامه خواستار برگزاری اردوی تیم ملی دانشجویان افغانستان در ایران بود مخصوصا تیم های تکواندو و ووشو که آماده می شوند برای حضور در رقابت های بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه شد.

همچنین رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی افغانستان و هیئت همراه با دکترمحمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی و دکترحاجی زاده مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان اموردانشجویان درخصوص فعالیت های مشترک  دیدار و گفتگو کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز