معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

برگزاری سومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم در دانشگاه آزاد اسلامی

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۲۰:۲۶:۱۴
کد خبر: ۴۸۵۴۱۴
برگزاری سومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم در دانشگاه آزاد اسلامی
دکتر ابطحی از جزییات سومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص برگزاری سومین جشنواره لقمان حکیم گفت: این جشنواره برای سومین سال متوالی و به منظور تجلیل از اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان فرهیخته همه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 21 آذر ماه سال جاری در محل بیمارستان فرهیختگان برگزار می شود.

 

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به محورهای این جشنواره، افزود: در این رویداد علمی، فعالیت های برتر مرتبط با حوزه علوم پزشکی در محورهای پژوهش، آموزش، دانشجویی و خدمات سلامت، معرفی و از برگزیدگان تجلیل شایسته‌ای با اهدای جوایز ارزشمند و گرنت‌های تحقیقاتی به عمل خواهد آمد.

 

ابطحی با بیان اینکه متولی این جشنواره معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: در سال جاری واحد دندانپزشکی تهران بخش اجرایی این جشنواره را به عهده دارد. دبیر کمیته علمی این جشنواره دکتر هنگامه بختیار، دکتر افشین حراجی رییس کمیته اجرایی و دکتر آرش عزیزی دبیر کمیته اجرایی هستند.

 

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: فعالیت های حوزه علوم پزشکی در کلیه محورها، همگام با فعالیت های ستادی رو به افزایش بوده و در واقع هدف اصلی این جشنواره نه تنها در محور پژوهش بلکه در سایر محورها، ایجاد انگیزه و تقویت آن در بین فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

 

وی افزود: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در زمینه آموزش، پژوهش و تولید دانش در این حوزه که سالانه منجر به تولید میزان قابل توجهی از فعالیت های پژوهشی و کسب رتبه‌ ‌های بین المللی شده و همچنین وجود مراکز درمانی مختلف در این دانشگاه که وظیفه ارائه خدمات سلامت به بخش قابل توجهی از جامعه را برعهده دارند، برگزاری چنین جشنواره ای می تواند سبب نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش در میان اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان و ترغیب ایشان به تکمیل چرخه پژوهش از ایده تا عمل و خلق ثروت دانش‌بنیان شود.

 

ابطحی درخصوص زیر مجموعه های محور های این جشنواره گفت: محور پژوهش این جشنواره شامل محقق برتر، مقاله برتر، ابداع، اختراع، نوآوری، Prototaype و محصول برتر ، کتاب برتر ، مراکز تحقیقاتی برتر ، نشریه برتر بوده و محور آموزش این جشنواره شامل استاد برتر، گروه آموزشی برتر ، دفاتر و مراکز توسعه آموزش علوم پزشکی EDCو EDO ، همچنین محور خدمات سلامت نیز شامل دانشگاه های مجری طرح دانشگاه سالم و بیمارستان ارتقا دهنده سلامت بوده و در زمینه محور دانشجویی نیز که مختص دانشجویان در حال تحصیل در تمامی مقاطع علوم پزشکی داشگاه آزاد اسلامی و دانش آموختگانی که حداکثر یک سال از زمان تحصیل آن ها گذشته، است شامل بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است. نحوه سنجش این برتری ها نیز از طریق شاخص هایی است که به طور کامل در کارگروههای تخصصی علمی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

ابطحی تاکید کرد: ثبت نام این جشنواره به صورت آنلاین بود و طی آن از اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان کلیه رشته‌های دانشگاه ‌آزاد اسلامی دعوت به عمل آمد تا آثار برتر خود را در حیطه علوم پزشکی در محور‌های مورد نظر به نشانی الکترونیکی http://jashnvareh.med.iau.ir ارسال کنند. مهلت ثبت نام این جشنواره تا 19 آبان ماه سال جاری بود که به مدت دو روز تمدید شد و در ساعت 24 روز جمعه 21 آبان ماه به پایان رسید.

 

دکتر ابطحی با اشاره به حمایت های همه جانبه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از حوزه علوم پزشکی گفت: دکتر میرزاده به عنوان بالاترین مقام در دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار موثری در حمایت از این جشنواره داشته و بدون شک اگر حمایت های ایشان نبود برگزاری چنین جشنواره ای میسر نمی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز