وزیر آموزش و پرورش در همایش «دیده بیدار:«

اگر پرورش درست شود آموزش شکل می‌‌گیرد

۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۳:۲۵:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۰۲۱
اگر پرورش درست شود آموزش شکل می‌‌گیرد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت ما «پرورش» است، گفت: اگر «پرورش» درست شود، خود به خود «آموزش» شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فخرالدین احمدی دانش‌ آشتیانی در سومین همایش «دیده بیدار» که باحضور فرماندهان پایگاه های بسیج حوزه ستادی در تالار حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به شخصیت آیت‌الله موسوی اردبیلی اظهار کرد: جامعه آموزش و پرورش وامدار اندیشه و تلاش ایشان از سالیان دور تا امروز است و تعلیم و تربیت، مدرسه و دانشگاه در کانون تلاش و جهاد وی بوده است.

 

احمدی دانش آشتیانی افزود: ایشان از قدیم در راه‌اندازی مدرسه و دانشگاه برای رشد علمی دانش‌آموزان و دانشجویان تلاش زیادی کرده است.

 

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به جمله حضرت امام«ره»که«بسیج مدرسه عشق است»، یادآور شد: از این طریق جوهر بسیجی بودن مشخص می‌‌شود

 

وی تصریح کرد: مدرسه عشق، عاشقانه رفتن و در پی آموختن، دویدن است و همین دو پایه می‌تواند جامعه را به رشد و بالندگی برساند و در آموزش و پرورش نقش موثری را بازی کند.

 

احمدی دانش آشتیانی عنوان کرد: در هفته بسیج و فلسفه اینکه هفته‌ای به این نام اختصاص می‌دهیم این است که خودمان را مورد تذکر قرار دهیم.

 

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به مهم‌ترین خصوصیات بسیجیان، خاطرنشان کرد: اینکه چرا توانسته‌ایم با استکبار جهانی مقابله کنیم همه اینها در سایه خصوصیات رزمندگان بوده است که البته رهبری داهیانه امام(ره) نیز جای خود را دارد.

 

احمدی دانش آشتیانی گفت: این خصوصیات باید همیشه و همه سال برای تک تک ما مورد توجه باشد.

 

وی افزود: اولویت پرورش است و در کنار آن باید آموزش داده شود و اگر پرورش درست شود خود به خود آموزش شکل می‌گیرد.

 

وی افزود: اولین ویژگی بسیجی‌ها بخصوص در دوران دفاع مقدس، تدین و دینداری است. بسیجیان در دوران دفاع مقدس قبل از عملیات هرکدام در گوشه‌ای با خداوند راز و نیاز می کردند و این ارتباط با خدا و خلوصی که داشتند توکل و اعتماد به نفسی ایجاد می کرد که دهها نفر را از سر راه خود بر می داشتند و ما معلمان باید توجه به این مسئله داشته باشیم که بچه‌ها را با خدا آشنا کنیم.

 

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید کاری کنیم جوانان ما با لذت و نه از روی اجبار با خدای خود ارتباط برقرار کنند، دومین خصیصه اخلاقی بسیجیان را تعهد و مسئولیت پذیری دانست و اظهار کرد: جوان بسیجی ما همه چیز خود را رها می کرد و پای در راه جبهه می گذاشت.

 

وی افزود: اکنون در شرایط جنگ نیستیم اما انقلاب ما نیاز به تلاش دارد و جوانانی که در جهت خدمت به نظام و انقلاب گام بردارند.

 

دانش آشتیانی با بیان اینکه ویژگی بعدی از خودگذشتگی و ایثار است عنوان کرد: بسیجیان در راهی که پرخطر بود از همدیگر سبقت می گرفتند. این خصوصیات و روحیه باید در جامعه ما زنده باشد.

 

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: مسئله مهم دیگر اخلاق مدار بودن بسیجی است. تا روز شهادت یکی از دانش آموزان خودم، نمی دانستم فرمانده است و هربار از جبهه می آمد و از او می پرسیدم نمی‌گفت که آنجا فرمانده است. او بی تکبر و بی ریا بود. باید خلوص نیت و صداقت درگفتار و رفتار داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: در جامعه امروز بسیار به اخلاق نیاز داریم. از همه تفکرات در دوران جنگ در کنار هم بودند و وحدت داشتند و در جهت دفاع از نظام ایثار و گذشت داشتند؛ اکنون هم نیازمند وحدت هستیم و در زمانی زندگی می کنیم که اطراف ما در ناامنی هستند و وحدت میان امت باعث می‌شود با اقتدار عمل کنیم که لازمه آن حفظ همین روحیه بسیجی است.

 

وزیرآموزش و پرورش به خستگی ناپذیری بسیجیان رزمنده اشاره کرد و افزود: این خصایص باید در وجود همه ما نهادینه شود. در مدارس باید این خصوصیات را بیاموزیم. هدف اصلی تعلیم و تربیت همین است تا بتوانند در آینده انسانهای کارآمد و کارآفرینی باشند.

 

وی با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ و نوعی زندگی فداکارانه و ایثارگرانه است گفت: بسیج نوعی دغدغه مندی و نوعی ساده زیستن و بی ادعایی است. بسیجی باید برای امروز و فردا حرف داشته باشد و الگو تربیت کند. بسیج باید در همه عرصه‌ها با رفتار خود خلق معنا کند و همه جا در بینش، روش و ارزش، در آزادگی و فروتنی، شرح صدر و فروتنی، کسب دانش و معرفت بالابردن سرمایه های اجتماعی و فرهنگی و در یک کلام گسترش و تعمیم مدرسه عشق سرمشق باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز