جزئیات برگزاری سومین جشنواره لقمان حکیم دانشگاه آزاد اسلامی

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۴:۰۴:۱۹
کد خبر: ۴۹۰۰۵۵
جزئیات برگزاری سومین جشنواره لقمان حکیم دانشگاه آزاد اسلامی
سومین جشنواره لقمان حکیم دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تجلیل از برگزیدگان اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 21 آذر ماه سال جاری با پیام رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست خبری دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جزئیات برگزاری سومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم با حضور دکتر ادهمی مدیر کل دفتر توسعه آموزشی علوم پزشکی، دکتر حراجی رئیس واحد دندانپزشکی، دکتر عزیزی دبیر جشنواره لقمان حکیم و دکتر بختیار مدیر کل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی برگزار شد.

دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص برگزاری سومین جشنواره لقمان حکیم گفت: این جشنواره برای سومین سال متوالی و به منظور تجلیل از اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان فرهیخته همه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 21 آذر ماه سال جاری در محل بیمارستان فرهیختگان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی و حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاداسلامی، دکتر لاریجانی معاون وزیر بهداشت و مقامات حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار می کند.

ابطحی با بیان اینکه واحد دندانپزشکی تهران بخش اجرایی سومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم دانشگاه آزاد اسلامی را به عهده دارد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق اساتید ، دانشجویان و مسئولین به توسعه آموزش، پژوهش و خدمات سلامت به دنبال ارتقای آموزش بود. در واقع هدف اصلی این جشنواره نه تنها در محور پژوهش بلکه در سایر محورها، ایجاد انگیزه و تقویت آن در بین فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به محورهای این جشنواره، افزود: در این رویداد علمی، فعالیت های برتر مرتبط با حوزه علوم پزشکی در محورهای پژوهش، آموزش، دانشجویی و خدمات سلامت، معرفی و از برگزیدگان تجلیل شایسته‌ای با اهدای جوایز ارزشمند و گرنت‌های تحقیقاتی به عمل خواهد آمد. در این دوره رقابت تنگاتنگی بین شرکت کنندگان برای برگزیده شدن وجود داشت.

ابطحی درخصوص زیر مجموعه های محور های این جشنواره گفت: در این جشنواره استاد برتر، کتاب برتر ، محقق برتر، مرکز تحقیقاتی برتر، محصول برتر و دانشجوی جوان برتر شناسایی شده اند و ما به دنبال هدایت این برگزیدگان به سمت پژوهش کشور هستیم تا این برگزییدگان بتوانند گره ای از مشکلات جامه را باز کنند.

تمام رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز است

دکتر ابطحی در ادامه جلسه با بیان اینکه تمام رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز است ، گفت: خوشبختانه حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعامل سازنده ای با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور داشته و کارها در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ارتقای آموزش و ارتقای کیفیت دنبال می شود.

وی افزود: 50 مرکز مهارت بالینی با تمام امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده و این از توفیقات دانشگاه آزاد اسلامی است.دانشگاه آژاد اسلامی در تمام سطوح رشد چشمگیری داشته است.

ابطحی با بیان اینکه در دو سال گذشته 500 عضو هیات علمی در حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده است، گفت: این در حالی است که در طول 30 سال گذشته 1100 نفر عضو هیات علمی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند.و این موضوع نشان دهنده موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در ماه آینده سامانه پذیرش هیات علمی حوزه علوم پزشکی فعال خواهد شد.و با جذب 500 نفر دیگر عملا ظرف 3 سال تعداد اعضای هیات علمی تقریبا دو برابر می شود.

دکتر ابطحی با اشاره به حمایت های همه جانبه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از حوزه علوم پزشکی گفت: دکتر میرزاده به عنوان بالاترین مقام در دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار موثری در حمایت از این جشنواره داشته و بدون شک اگر حمایت های ایشان نبود برگزاری چنین جشنواره ای میسر نمی شد.

 

40 درصد از بار آموزش علوم پزشکی کشور بر عهده دانشگاه آزاد سلامی است

 

دکتر حراجی رئیس واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با ابراز خوشحالی از اجرای مسئولیت برگزاری جشنواره لقمان حکیم توسط واحد دندانپزشکی، گفت: در حال حاضر 40 درصد از بار آموزش علوم پزشکی کشور بر عهده دانشگاه آزاد سلامی است و ما باید بتوانیم این دستاوردها را معرفی کرده و از کسانی که باعث این افتخارات شده اند سپاسگذاری کنیم.

دکتر عزیزی دبیر اجرای سومین جشنواره لقمان حکیم دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به روند اجرایی برگزاری این جشنواره گفت: امور اجرایی این جشنواره از اواسط مهر ماه با تشکیل شورای راهبردی و تعیین اعضای شورای علمی توسط معاونت پزشکی دانشگاه شروع شد و نخستین کار به روز کرن سایت جشنواره لقمان حکیم و تعین کارگروه های علمی جشنواره سوم بود.

وی با اشاره به زیر مجموعه های محور های این جشنواره ، گفت: محور پژوهش این جشنواره شامل محقق برتر، مقاله برتر، ابداع، اختراع، نوآوری، محصول برتر ، کتاب برتر ، مراکز تحقیقاتی برتر ، نشریه برتر بوده و محور آموزش این جشنواره شامل استاد برتر، گروه آموزشی برتر ، دفاتر و مراکز توسعه آموزش علوم پزشکی EDCو EDO ، همچنین محور خدمات سلامت نیز شامل دانشگاه های مجری طرح دانشگاه سالم و بیمارستان ارتقا دهنده سلامت بوده و در زمینه محور دانشجویی نیز که مختص دانشجویان در حال تحصیل در تمامی مقاطع علوم پزشکی داشگاه آزاد اسلامی و دانش آموختگانی که حداکثر یک سال از زمان تحصیل آن ها گذشته، است شامل بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است. نحوه سنجش این برتری ها نیز از طریق شاخص هایی است که به طور کامل در کارگروههای تخصصی علمی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

عزیزی با بیان اینکه فراخوان عمومی برای ارسال آثار به این جشنواره از 25 مهر ماه شروع و تا 21 آبان ادامه داشت، گفت: ارسال آثار از طریق سایت جشنواره به نشانی الکترونیکی http://jashnvareh.med.iau.ir و ایمیل جشنواره صورت گرفت. و برگزیدگان توسط شورای علمی انتخاب شدند.

دکتر بختیار مدیر کل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی در خصوص جشنواره لقمان حکیم گفت: برگزیدگان این جشنواره با دقت و سخت گیری بسیار زیادی انتخاب شده اند و با شاخص های ارزیابی در کارگروه ها و در نهایت شورای علمی انتخاب شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز