در دیدار سفیر ایتالیا در ایران با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم

زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری ایران و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۰۸:۲۹:۳۸
کد خبر: ۴۹۱۶۹۵
زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری ایران و ایتالیا مورد بررسی قرار گرفت
در دیدار سفیر ایتالیا در ایران و پروفسور لیپاردی رئیس بنیاد شهرک علم ایتالیا با معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این دیدار دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار داشت: ایران و ایتالیا در سه سال اخیر تفاهم نامه و توافقات خوبی را در زمینه علمی و فناوری از جمله تفاهم نامه با ICTP,CNR و ULTRA منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه پیترو دلاواله نیز در حال شکل گیری است افزود: تفاهم نامه‌ همکاری ICBG با پژوهشگاه ملی ژنتیک  و مهندسی زیست فناوری ایران هم در حال انجام است.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه مدل اجرایی همکاری ایتالیا و چین قابل اجرا بین ایتالیا و ایران خواهد بود ،تصریح کرد: تعدادی دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری و نیز چند شرکت دانش بنیان از ایران می‌توانند به عنوان مرجع هماهنگ کننده با مراکز علمی و فناوری ایران معرفی شوند و هر کدام با توجه به نیاز خود امور مربوط به همکاری‌های آینده را پیگیری کنند.

در ادامه پروفسور لیپاردی رئیس بنیاد شهرک علم ایتالیا به ظرفیت های ایران بویژه در حوزه منابع انسانی غنی، جوانان و ظرفیت‌های باستانی و سنتی ایران اشاره کرد و گفت: ایتالیا هفتمین کشور صنعتی دنیا و دومین کشور از نظر تولیدات صنعتی در قاره اروپا محسوب می‌شود و ایتالیا و ایران به عنوان کشورهای باسابقه تاریخی می‌توانند همکاری‌های خوبی در برخی زمینه‌های علمی داشته باشند.

وی افزود: ما یک مدل همکاری خوبی با کشور چین داریم که در این زمینه یک نشست مشترک با حضور مسئولان کشور چین در ناپل، برگامو و بولونیا برگزار شد و صد توافق‌نامه بازرگانی در زمینه‌های تکنولوژی، کشاورزی و علوم پایه با کشور چین امضا شد و  در ایران هم ظرفیت و زمینه‌های همکاری مانند مدل چین وجود دارد.

پروفسور لیپاردی تصریح کرد: نظر ما این است که در ماه آوریل این نشست را در ایران برگزار کنیم و پیشنهاد می‌شود هیئت‌هایی جهت مذاکره و گفت‌وگو  به ایتالیا اعزام شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز