رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری :

پژوهش، گفتمان روز کشور شده است

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۲:۵۱:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۶۶۵
پژوهش، گفتمان روز کشور شده است
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: پژوهش، گفتمان روز کشور شده است و ما در راستای تقویت این گفتمان باید فرهنگ خلاقیت و نوآوری را در جامعه شکوفا کنیم و به همین علت باید پژوهش از مدارس آغاز شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر وحید احمدی در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی اظهار داشت: حیات علمی افراد از مدرسه شروع می شود و همانطور که همه ما می دانیم یکی از شاخص های توسعه کشور کمیّت و کیفیّت آموزش عمومی و ابتدایی است و اگر به این موضوع توجه کنیم می توانیم مقدمات توسعه را فراهم کنیم.

 رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری  با اشاره به برنامه کشورهایی مثل فنلاند، کره جنوبی و سنگاپور برای توسعه آموزش و پرورش کشورهای شان گفت: سرمایه ای عظیم، استفاده از تمامی امکانات، روش های نوین فناوری و شبکه های اجتماعی همگی باید  برای توسعه آموزش و پرورش خلاق به خدمت گرفته شوند و این نیازمند یک عزم ملی و عمومی و نیازمند استفاده از همه ابزارهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دینی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی  در طی چند سال گذشته گفت : تقویت این جشنواره اقدام مهمی در نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی خواهد بود.

 دکتر احمدی در پایان با ابراز امیدواری از حصول نتیجه همکاری دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش  گفت: ما با حضور در کنار آموزش و پرورش می توانیم به توسعه همه جانبه دست پیدا کنیم.

رئیس ستاد هفته ملی پژوهش و فناوری از مسئولان آموزش و پرورش در خواست کرد تا دانش آموزان مدارس از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری  و فن بازار دیدن کنند .

 گفتنی است جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی همزمان با آغاز هفته ملی پژوهش و فناوری در دبیرستان پسرانه دکتر علی شریعتی منطقه 2 تهران و با حضور وزرای علوم ، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش  برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز