معاون شورای عالی آموزش و پرورش

مدرسه تنها محل استقرار سند تحول بنیادین است

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۰:۲۰:۳۴
کد خبر: ۵۰۶۶۴۰
مدرسه تنها محل استقرار سند تحول بنیادین است
معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدارس تنها محل استقرار سند تحول بنیادین و معلمان نیز روح و اساس این تحول هستند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، احمد عابدینی روز یکشنبه در همایش مبانی نظری سند تحول بنیادین در ساحت های تربیتی و مهارت های مشاوره ای که با حضور معاونان پرورشی، مشاوره ای و مدیران مقاطع متوسطه استان برگزار شد، افزود: سند تحول بنیادین که از زمان نوشتن تا تصویب آن 11 سال و از زمان تصویب آن نیز 5 سال می گذرد، از پشتوانه تحقیقی و پژوهشی قوی عظیم برخوردار است.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: برخلاف این تصور که تحول از بالا رخ می دهد، به خصوص عصاره و خلاصه تمام آن چه در حوزه های مختلف می بینیم در مدرسه اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه برخلاف تغییر که نگاهی تک بعدی و سطحی دارد، تحول به تمام مسایل به طور عمیق توجه می کند، یادآور شد: مدرسه قاعده هرم اثربخشی تعلیم و تربیت است و تا زمانی که بدنه آموزش و پرورش با شعار تحول همراه و هماهنگ نشود، اتفاقی نخواهد افتاد.

عابدینی ادامه داد: تغییر، دفعی وآنی بوده و در دوره زمانی کوتاه اتفاق می افتد اما تحول متناوب و مستمر است و قلمرو آن نیز در مقایسه با تغییر بسیار وسیع تر بوده به گونه ای که تمام بخش ها را درگیر و تحت تاثیر اقدام های تحولی قرار می دهد.

به گفته عابدینی، بدون نگاه به منابع انسانی، برنامه درسی، فضا، منابع مالی و یادگیری، تحول امکان پذیر نخواهد بود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش ، نیروی انسانی تحول خواه و منابع انسانی کارآمد، برنامه های اثربخش و سازمان تاثیرگذار را سه راس مثلث تحول عنوان و گفت: از بین این سه راس، آن چه حرف نخست را می زند نیروی انسانی است که می تواند به برنامه ریزی و ایجاد سازمان اثربخش کمک کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سه دوره تحولی را طی کرده و امروز نیز به توسعه دانش رسیده، افزود: امروز صرف انجام کار اداری تحولی ایجاد نمی شود بلکه برای تحول باید به سمت کسب مهارت حرکت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز