معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش خبرداد:

پوشش تحصیلی بیش از ۱۰۹ هزار کودک لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۲:۴۶:۴۱
کد خبر: ۵۲۷۸۶۹
پوشش تحصیلی بیش از ۱۰۹ هزار کودک لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از پوشش تحصیلی 109 هزار و 838 دانش آموز لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده اظهارکرد: به منظور شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل برنامه انسداد مبادی بی سوادی از سال 89 آغاز و درسال 92 شیوه نامه اجرایی آن به مدارس ابلاغ شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش وپرورش از ارسال بخشنامه ای با امضای وزرای آموزش وپرورش وکشور برای استانداران به عنوان رئیس شورای آموزش وپرورش در سال 94 خبر داد و افزود: براساس بخشنامه مذکورکارگروه های استانی و شهرستانی با عنوان برنامه انسداد مبادی بی سوادی، تشکیل شد و قرار شد به منظور جذب افراد بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده از تمام ظرفیت استان ها استفاده شود.

وی با اشاره به اقتضائات محیطی استان ها گفت: دلایل متعددی برای تحصیل نکردن افراد در هر منطقه وجود دارد، بنابراین نمی توان برای همه یک نسخه واحد ارائه داد و ما نیازمند بسترسازی و‌آگاه سازی خانواده ها هستیم تا فرصت های لازم را برای تحصیل کودکان فراهم کنند.

حکیم زاده تصریح کرد: در برنامه انسداد مبادی بی سوادی به منظور واردکردن کودکان کار و خیابانی به سیستم تعلیم وتربیت، روش های آموزشی کامل انعطافی مدنظراست که بتواند شرایط را برای آموزش مهارت های مصونیت از آسیب های اجتماعی به کودکان خیابانی، فراهم کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش افزود: در این برنامه سازمان های مردم نهاد و غیردولتی نیز به مشارکت دعوت شده اند تا ظرفیت بیشتری برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل ایجاد شود و سازوکار نظارتی به منظور اطمینان یافتن از تحقق اهداف تعریف شود.

وی گفت: برای هرچه بهتر اجرایی شدن برنامه انسداد مبادی بی سوادی، شورای راهبری انسداد مبادی بی سوادی تشکیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز