رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم، چهار برابر شد

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۷:۲۹:۳۴
کد خبر: ۵۷۵۴۲۴
بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت یازدهم، چهار برابر شد
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از چهار برابر شدن بودجه این سازمان در دولت یازدهم خبردادوگفت: یک درصد دانش آموزان کشور را دانش آموزان استثنایی تشکیل می دهند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجید قدمی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی یک مجموعه پر هزینه است افزود: آمارها نشان می دهد هزینه یک دانش آموز در مدرسه استثنایی چهار برابر دانش آموز عادی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان، برنامه های حمایتی به صورت رایگان به آنها ارائه می شود.

وی تعداد مدارس استثنایی در کشور را یکهزار و570 باب اعلام کرد وگفت: گروه کم توان ذهنی بیشترین تعداد دانش آموزان استثنایی را تشکیل می‌دهد.

قدمی مجموع دانش آموزان استثنایی کشور را 130 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: با وجود آنکه مدارس استثنایی و امکانات برای حضور این دسته از دانش آموزان فراهم شده اما برخی خانواده ها معلولیت فرزندان خود را پنهان می‌کنند و آن ها را از خدمات آموزشی محروم می‌نمایند که باید با فرهنگ سازی این مشکل رفع شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره تعداد دانش آموزان مرزی(دیرآموز) گفت: سالانه 30هزار دانش آموز دیرآموز درکشور شناسایی می شوند.

وی با بیان اینکه این سازمان با کمبود نیروی انسانی روبروست افزود: خروجی این سازمان 2.5 برابر ورودی آن است که این کمبود نیرو از طریق آزمون استخدامی رفع می‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز