با حضور قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ،

راهکارهای توسعه روابط دانشگاهی ایران و ارمنستان بررسی شد

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۸:۵۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۳۴۷۴
راهکارهای توسعه روابط دانشگاهی ایران و ارمنستان بررسی شد
در نشستی با حضوردکترحسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و هیئت های دانشگاهی ارمنستان، راهکارهای توسعه همکاری های دانشگاهی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این دیدارها با سیمونیان رئیس دانشگاه دولتی و ماروخیان رئیس دانشگاه فنی مهندسی در باره ابعاد مختلف همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور گفت وگو کرد.

دکتر سالار آملی در مذاکره با سیمونیان با بیان اینکه هیئت بلند پایه مسئولان آموزش عالی جمهوری اسلامی در سفر به ایروان، بزرگ ترین و تخصصی ترین گروه کاری در این زمینه است، دلیل برنامه ریزی انجام چنین سفری را اهمیتی خواند که جمهوری اسلامی برای همکاری با ارمنستان قائل است.

وی ادامه داد: ایران تجربه بسیار خوبی در دوران تحریم کسب کرده و به دستاوردهای زیادی دست یافته است. در ملاقات وزیر علوم جمهوری اسلامی و همتای ارمنستانی نیز یادداشت تفاهم همکاری علمی امضا شد که چشم انداز روشنی را برای آینده این بخش ترسیم کرده است.

سیمونیان رئیس دانشگاه دولتی ایروان هم ضمن معرفی توانمندی های علمی و پژوهشی این دانشگاه، برای همکاری با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این نشست روسای دانشگاه های محقق اردبیلی و ارومیه با ارائه توضیحاتی پیرامون دانشگاه های تحت مدیریت خود، آمادگی متقابل را برای برقرای روابط با دانشگاه دولتی ایروان اعلام داشتند.

در جریان بازید از مرکز ایرانشناسی این دانشگاه نیز دکترسالار آملی آمادگی اعطای سالانه چهار بورسیه و تعدادی فرصت مطالعاتی به دانشجویان و استادان مرکز ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان را اعلام کرد.

بازدید از دانشگاه فنی و مهندسی ارمنستان، بخش های مختلف لابراتوار مهندسی دانشگاه دولتی ایروان و مرکز اشنایدر از

دیگر برنامه های هیئت ایرانی بود.

دکترسالار آملی همچنین در مذاکره با دکترماروخیان رئیس دانشگاه فنی مهندسی ایروان، پیرامون توانمندی های علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دانش های نواز جمله نانو و بیو فناوری و جایگاه بالای بین المللی ایران در این عرصه توضیح داد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه، برگزاری دوره های مشترک تحصیلی را به عنوان مهم ترین زمینه موفق همکاری میان دانشگاه های دو کشور بر شمرد.

دکترماروخیان نیز با شرح شکل گیری و ظرفیت های دانشگاه فنی مهندسی ارمنستان، این مجموعه آموزشی را به عنوان یکی از مهم ترین دانشگاه های مهندسی در تامین نیروهای متخصص فنی در ارمنستان معرفی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز